Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › ´Brädan
-
´Brädan
Publicerad av philip-kitesurf på 20 september, 2009 vid 22:23TJa! Jag är 180 cm lång, hur lång/bred ska en bräda vara för att passa mig?! Tack på förhand:grin: // Philip
philip-kitesurf svarade 15 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Vikt är nästan viktigare än längd. Men 130ish lång och 40ish bred kanske?
-
Neven;577471 wrote:Vikt är nästan viktigare än längd. Men 130ish lång och 40ish bred kanske?
men hur vet jag om en bräda är bra för mig?
-
Beror på vad som ska byggas, om det ska byggas ett hus och du är 180 cm bör brädan vara längre än 180cm, varsågod för min hjälp.
-
Philip-Kitesurf;577548 wrote:men hur vet jag om en bräda är bra för mig?
Eftersom du ger rätt lite information så är det rätt svårt att säga mer än ungefär det jag skrev. Det finns oändligt många parametrar på en bräda: styvhet/flex, rocker, outline, längd, bredd osv. Eftersom jag antar att du är rätt ny så vet du inte heller riktigt vilken typ av bräda som du gillar så mitt råd till dig är att köpa en hyffsat ny bärda med måtten som jag skrev. När du lärt dig åka lite och du vet ungefär vad du gillar och inte så kan du testa alla polarnas brädor och få en uppfattning om vilken typ av bräda som passar just dig.
Annars kan du även hitta förslag så kan folk här säkert säga fördelar och nackdelar med brädan.
-
Chefen;577624 wrote:Beror på vad som ska byggas, om det ska byggas ett hus och du är 180 cm bör brädan vara längre än 180cm, varsågod för min hjälp.
vaaa?! hehe du yrar;P
-
Neven;577654 wrote:Eftersom du ger rätt lite information så är det rätt svårt att säga mer än ungefär det jag skrev. Det finns oändligt många parametrar på en bräda: styvhet/flex, rocker, outline, längd, bredd osv. Eftersom jag antar att du är rätt ny så vet du inte heller riktigt vilken typ av bräda som du gillar så mitt råd till dig är att köpa en hyffsat ny bärda med måtten som jag skrev. När du lärt dig åka lite och du vet ungefär vad du gillar och inte så kan du testa alla polarnas brädor och få en uppfattning om vilken typ av bräda som passar just dig.
Annars kan du även hitta förslag så kan folk här säkert säga fördelar och nackdelar med brädan.
AA okej, tackar!:)
Logga in för att svara.