Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › brädan är av…
-
brädan är av…
Publicerad av look på 6 september, 2007 vid 22:31en trevlig session men lyckades knäcka brädan strax utanför bindningen,utan att va i närheten av botten….
för framtiden.. finns det någon bräda som är hållbarare än nån annan får ju tydligen prioritera hållbar oxå.. nån som vet hållbarhet på olika brädor erfarenhet va ska man inte välja om man inte har lust att lägga hela csn på nya brädor?skotten svarade 17 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Knäcker du en underground FLX så får du en ny. Ruggit bra brädor också. Men kostar hela CSN. Och lite till.
-
robban på robsport har ju en tablas för 4500 tror jag den är bomb proof scandinavian quality. den ska man också få en ny om man knäcker säger christian själv!
-
hildingdude;412329 wrote:robban på robsport har ju en tablas för 4500 tror jag den är bomb proof scandinavian quality. den ska man också få en ny om man knäcker säger christian själv!
Robban säljer en bräda och Christian säger att man får en ny om man knäcker den?
Fattar inte riktigt… -
görs tablas fortfarande? trodde de va slut me de när chrille drog till tysken..
-
why not buy one of Mike Blomvalls boards, they are totally bombproof, sliderproof and if i have mine in my hand, I always win an argument with the wife. Spooky, could be the killer bunnyrabbit. prices range from 4999sek to 5999sek.
-
CooperVickis;412337 wrote:Robban säljer en bräda och Christian säger att man får en ny om man knäcker den?
Fattar inte riktigt…Christian som gjort brädorna. http://www.tablas.se
Måste vara 2006 eller nyare annars är det inte träkärna på Tablas.
Dock har nästan alla nya brädor träkärna numera även de flesta produktionsbrädor. Naish har haft det sen denna säsongen bla. -
tablasrana finns fortfarnade men är nog fabriksgjorda. Bra bräda och bra kalitet på dom. Lite för tung för min egen smak. Men snygga och sitter skönt i vattent.. Lätta att ta höjd med snygg desigen dessutom
-
@Milkman 412327 wrote:
Knäcker du en underground FLX så får du en ny. Ruggit bra brädor också. Men kostar hela CSN. Och lite till.
Jens, jag har knæckt min FLX.
Not! Det ær fortfarande en sån jævla skøn bræda. Som jag har højdat ut greker med den hær nere. Men det kanske sitter i Shockwaven (Naish, inte Wella) också =)
-
nej christian har sagt att dom är ”oförstörbara” men om du ska ha något som e svårt att knäcka ska du nog köra på något som ruben len10 kör på, han landar riktigt hårt hela tiden
-
Testa en Spleene RIP 28 (eller i någon annan storlek). De är nog en av marknadens absolut lättaste brädor men är väldigt hållbara.
Jag har sålt säkert 100 st Spleene-brädor senaste 2 åren och har inte haft en enda bräda som har knäckts.
PM’a mig om du vill testköra.
/Kaj(Tech)
-
@hildingdude 412672 wrote:
nej christian har sagt att dom är ”oförstörbara” men om du ska ha något som e svårt att knäcka ska du nog köra på något som ruben len10 kör på, han landar riktigt hårt hela tiden
Ruben knäcker brädor hela tiden… men det är ju det han är till för, testa skiten.
-
Liquid Force Element är tung som bly i jämförelse med kiteboards då den är byggd på samma sätt som wakeboards (tror jag iallafall). Styv och tjock hela vägen och typ noll flex. Väldigt svårt att tro att dom går av.
Nästan alla klassiska kitebrädor är tunna och flexiga i tail och nos för att funka fint när man inte har så mycket tryck i draken, därför dom går av hela tiden känns det som.Elementen känns tung o seg när det blåser på gränsen, pga. inget flex, tjock, mkt 3 stage rocker och kanaler.
så man får skippa söndagsfinåkandet, men med bra tryck i grejjorna så är den underbar.. kräver nog att man kör med bindningar men det gör du väl?
Du får gärna prova min om vi skulle va på samma strand någon gång, vet inte vart du åker men kitesverige verkar va litet.CSN-budget-Alternativet är väl att köpa Random gammal skön wakeboard på blocket för runt 1000:-, tror inte de e så stor skillnad om man skulle borra hål för 4 fenor och wakeboards går som sagt inte av om man inte landar rakt på en stor sten eller något. Och så e det hardcore-pluspoäng att köra på gammal wake.
Ha det fint.
-
Har en i stort sätt helt ny Nobile Shinn 2006:a till salu. 131×39.5
Oförstörbar sägs det. -
Alla brädor går att knäck. Jag knäckte min Tablas. Men det en fin bräda. Synd att han inte gör sin egna lägre. Kom hem igen Christan. Vi saknar dig.
Logga in för att svara.