-
Brädan välter
Jag har en RRD Monster som ibland tenderar till att tippa mot lä sidan. Dvs den ställer sig nästan på högkant ungefär som en vanlig segelbåt som lutar.
Vad beror detta på och hur löser jag problemet.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Brädan välter
Taggad: racing
Jag har en RRD Monster som ibland tenderar till att tippa mot lä sidan. Dvs den ställer sig nästan på högkant ungefär som en vanlig segelbåt som lutar.
Vad beror detta på och hur löser jag problemet.
Banta
Låter som att du har för stor fena till seglet.
Stort segel typ 12,5 = 70 cm fena & 8.4 = 60 cm …
Obs det är även bredden på fenan som kan spöka , det är inte alltid “längen”…../Micke
Har haft precis den utrustning du nu har. Kantringen (gammal klassisk sk fenplaning) kom särskilt lätt på Monstret när fenan mjuknat (vilket den alltid gör efter ett tag) och när man hade för lite uthal. Det är inte så mycket att göra än trimma om seglet och trycka ner brädan i vattnet igen.
SWE 400
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Brädan välter
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.