Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädfråga. Mistral joker eller Jp frestyle

• Brädfråga. Mistral joker eller Jp frestyle

Publicerad av mackansaro på 7 oktober, 2005 vid 18:01

Måste bara säga att jag tycker detta forumet var helt suveränt, Bra och seriösa svar.. Surfare är en kateogori människor som alltid tycks vilja hjälpa andra och delar gärna med sig av sina erfarenheter.

Har funderat lite på olika frestyle brädor.. Hade först snöat in på Jp frestyle 100l, Sen såg jag mistral joker och den verkade också skön. Nån som testad båda och kan lite om skillnaderna? Såg också att på köp och sälj här såldes det en hel del sådana, Fast 115liter..Vad kommer jag märka för skillnad på 115lite och 103 som jocker också finns i.
    Väger ungefär 70 kilo,, Gillar att segla med 4,5 – 7. Varför säljer så många mistral joker 115 också? Inte alls samma andrahandsvärde så som jp verkar det som.

Kan tillägga att jag e nybörjare, Surfade mycket för 5-6 år sen.. Så jag har ingen erfarenhet mellan olika freride och frestyle brädor..

Tacksam för svar,,

Mackan

anonym-anvandare svarade 19 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • styret

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 20:49

har inte seglat jp´n men har 103an joker.
    tänkte mest säja att 103 passar nog din vikt som handen i handsken. väger typ 76 och kör 6.2 som störst med riktigt bra resultat.

anledningen till att det är emst 115 som säljs är för att dom som kör dom är fetton (läs cullin, surferic mfl… wink.gif ).
    alvarligt så vet jag inte varför det r så, dom satsade på större freestyle och typ 6.2er istället för 103an och kanske 7.0 enligt pärry själv.

många som jämfört brädora säjer att 103an slår 115 på fingrarna. jag vet inte, är alldelles för kass för att hajja sånt, jag är bra nöjd med den iallafall.

(tolkas detta medelande störande av seglare från norrlandsbördig förening så vet ni att det alltid finns ett flak öl i min bil som plåster på såren när vi möts nästa gång)

• jgz

Medlem
    8 oktober, 2005 vid 16:07

Har precis bytt från JP freestyle 100 2005 till en joker 115 2005.

Anledningen är att jag bor i Sthlm där vindarna inte är som på västkusten.
    Hade jag bott i Varberg hade jag tveklöst behållt JP ,som är otroligt kul att segla.
    Sen har jag nog “fetto”vikt smile.gif 86 kg.
    Med 70 kg är det inga probs med en 100 liters JP , kan jag lova.

• surferic

Medlem
    8 oktober, 2005 vid 18:30

Har avverkat ett antal Jokrar (102, 101, 113 och 115) och jag har varit grymt nöjd med dem alla.

Anledningen till att det är mest 115 som säljs är för att dom som kör dom är vuxna, välbyggda män (läs cullin, surferic mfl… smile.gif

Till 2006 kommer Mistral med endast en Joker med måtten 246 x 64 och volymen 109.

• basse

Medlem
    8 oktober, 2005 vid 18:42

Men hur är den då Eric?? snabb? livilig? platt? rund? rak? böjd? Ge oss en åsikt?

• tdk

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 07:07

Jag har seglat snart 2 ses. på min JP freestyle 101. Och vill påstå att den är riktigt skön! Har inte provat någon Joker, så jag kan inte jämföra. Men jämfört med en Chilli 99 så är den inte lika livlig. Mitt första intryck av JPn när jag hade köpt den va att den e lite “pråm” aktig. Men det är en vanesak. Poppet är gott med! Volymen runt 100 räcker gott för mig att dra rigg på. Jag väger 78kg. Sen är ju JP fina brädor. Bra kvalite. Är ganska säker på att det blir en JP igen… grin.gif

• surferic

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 09:17

Jag tycker Jokrarna har haft bra pop och dom har känts mycket lätta på vattnet, speciellt de av 2004 års modell. De mindre 101 och 102 har varit mycket livliga och har för mig (84 kg) känts som nånting mot wave/freestylehållet, jag har t.o.m. fått till några riktigt goa frontsidesvängar med dem.
    Även fast jag inte är någon extrem fristajlsnubbe som krånglar till alla manövrar utan gärna bara gubbseglar rakt fram är jag mycket nöjd med dem.

JGZ som tidigare körde JP, numera min Joker 115 kanske kan ge en komentar efter premiärseglingen på Fituna igår?

• tropic

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 21:57

Svar till:

Jag tycker Jokrarna har haft bra pop och dom har känts mycket lätta på vattnet, speciellt de av 2004 års modell. De mindre 101 och 102 har varit mycket livliga och har för mig (84 kg) känts som nånting mot wave/freestylehållet, jag har t.o.m. fått till några riktigt goa frontsidesvängar med dem.
    Även fast jag inte är någon extrem fristajlsnubbe som krånglar till alla manövrar utan gärna bara gubbseglar rakt fram är jag mycket nöjd med dem.

JGZ som tidigare körde JP, numera min Joker 115 kanske kan ge en komentar efter premiärseglingen på Fituna igår?

[/ QUOTE ]

“Gubbseglar”? Säger mannen som alla talar om. Har läst att du vattenstartat dig ur dubbla pushloops…kallar du det gubbsegling så…
    /Lite av en beundrare

Hänglås

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 07:13

Det blev tyvärr inte Fituna, utan på hemmaspoten.
    Men vad jag fick känna på var en riktigt skön o välbalanserad bräda.Planade mycket lätt, bra fart, mycket lättmanövrerad, reagerade snabbt och distinkt…helt enkelt en j..kligt kul o bra bräda.
    Faktiskt bättre än vad jag hade förutsatt.
    TACK ERIC smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädfråga. Mistral joker eller Jp frestyle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.