Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing brädfrakt till Marocko???

• adde

Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:29

1800 sek enkel resa för 50 kg är väl okej? det är ju två utrustningar. Ni är väl fler som åker?

/adde

• jeppo_f

Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:43

Jo, vi är tre… Så två kit á 200 euro känns fortfarande lite saftigt. Man kan iofs plocka med sig 25 kilo älgbajs och sälja till tyskar som är där och hoppas få tillbaka lite pengar den vägen. Det är ju dessutom en fin vaddering.

Och fan vad man skriver långsamt med en hand gipsad!! Sjukt frustrerande!

/jeppe

• adde

Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:49

Packa korta saker som, segel och kanske bomrör (om de är delbara) i ett vanligt paket. Resten borde gå att få ned i 50 kg.

/adde

• surfslusken

Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:08

Ni som reser mkt me surfprylarna skulle nog uppskatta HOT Superfreak. Bara att plocka ur lattorna och vika ner seglena i resväskan.

Hmm.. kanke rent av går att linda ihop en linje segel till boardbag så spar i man ytterligare några kg grin.gif

• andreas-f

Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:16

Hehe, smart! Jag vill ändå ha en ny segellinje så varför inte…

• manno

Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:01

Det har jag faktiskt gjort! Synd bara att lattorna är så petiga att få in igen på SF. Skulle vart som på NP så hade det vart asbra!

• basse

Medlem
    2 mars, 2005 vid 06:32

Svar till:

Hmm.. kanke rent av går att linda ihop en linje segel till boardbag så spar i man ytterligare några kg grin.gif

[/ QUOTE ]

Skall bli intressant att se på HOT Kvällen!! cool.gif

• c_c

Medlem
    2 mars, 2005 vid 09:01

32 kg? Hur mkt vägde bara min segelbag när jag lämnade Marocko i somras?

Fast det tog ju 1,5 veckor innan den kom fram också… 😉

• kamaaina

Medlem
    3 mars, 2005 vid 05:56

Funderar sjaelv pa Marocco i Sommar, aer det BA eller lufthansa som gaeller eller?
    /F

• andreas-f

Medlem
    3 mars, 2005 vid 09:13

Lufthansa har tidigare haft fast pris på 50 euro för prylarna enkel väg men det verkar som att det har ändrats(?) Jag håller på och försöker få tag på nån som vet just nu, det är inte lätt…. Vad du än gör så undvik Air France i alla fall!!!

Nackdelen med BA är att dom inte flyger från GBG, fördelen är att man kommer till Marrakech istället för Casablanca och att det ju verkar som att det är lugna puckar med surfgrejerna.

• s

Medlem
    3 mars, 2005 vid 16:10

Svar till:

32 kg? Hur mkt vägde bara min segelbag när jag lämnade Marocko i somras?

Fast det tog ju 1,5 veckor innan den kom fram också… 😉

[/ QUOTE ]

Jo, men du blev ju så kär i Marocko (och vissa av flickorna på caféet också för den delen cool.gif) att du släpade med dig kilovis med sand hem! wink.gif

Vi skall inte ha någon annan packning än segel, master, bräda och bom i packetet. Det andra (framförallt tunga fenor i mängder) skall ligga i vanlig väska. Då skall vi klara oss på 32kg/bag.

/Staffan

• adde

Medlem
    3 mars, 2005 vid 16:19

Vi har provpackat och vägt…

Två freestyles + dubbelbag = 20 kg, där i lägger vi sedan två segel, totalt 27kg

Wavehybriden + lyxiga hybrid-dubbelbaggen + 3 master och 2 bommar och ett segel, totalt 30 kg.

Hade gått bra med 4 segel. men 5.4, 4.7 och 4.0 räcker gott.

Kanske kan plocka med en bom eller nått hem?

Tunga fenor? det har man väl med sig hem men inte dit laugh.gif

/adde

• frippe75

Medlem
    4 mars, 2005 vid 07:14

Det verkar som många är på väg till Marocko… Kan inte alla lägga upp dom bästa priserna dom hittar t.ex.

Flygbiljett, BA, Stockholm-Marakesh, 3500:-
    Frakt 200 Euro för 50kg,
    Maxvikt bagage 35 Kg, (Resebagage alltså, man kanske kan stoppa ner surfgrejor och fylla upp till maxvikt. Sedan partar man på 50kg på två pers.)

Exemplet ovan är påhitttat… Jag återkommmer när jag hittat våran deal…

Om vi blir tillräkligt många kanske vi kan starta resebolag och chartra ett eget plan??? 🙂 grin.gif grin.gif grin.gif

• s

Medlem
    4 mars, 2005 vid 09:15

Svar till:

Vi har provpackat och vägt…

Två freestyles + dubbelbag = 20 kg, där i lägger vi sedan två segel, totalt 27kg

Wavehybriden + lyxiga hybrid-dubbelbaggen + 3 master och 2 bommar och ett segel, totalt 30 kg.

Hade gått bra med 4 segel. men 5.4, 4.7 och 4.0 räcker gott.

Kanske kan plocka med en bom eller nått hem?

Tunga fenor? det har man väl med sig hem men inte dit laugh.gif

/adde

[/ QUOTE ]

Men Adde!?!?!?
    Ska du och flickvännen dela på 5.4, 4.7, 4.0?
    Ska ni alltid segla samma ställe?

Jag tänkte packa 4.0, 4.5, 4.5, 5.0, 5.6.
    Dvs. dubbla 4.5:or för att vi skall kunna splitta och segla på varsit ställe, hon kan ta 4.0, 4.5, och jag 4.5 till 5.6. Även dubbla 400 master skall vi ha med. Vinden kan ju faktiskt öka eller droppa även på Maui. Jag tror Hanna kommer hänga i Kanaha eller Camp-one, vilket jag också kommer göra tidvis. Men ibland vill säkert jag och MC dra till ett annat ställe utan att tjejerna vill ge upp sitt seglande för dagen. Därav nödvändigt med dubletter av allt.

Jag tar två travelbags, boardbags.
    En freestyle + två/tre segel + två master + bom. Ska väga och se om det går inom 32kg.
    En våg + två/tre + två master + bom.

Plus en väska var med lösa prylar såsom mastfötter, förlängare, fenor etc.
    Eventuellt delar vi på bommarna och tar frontbeslagen i den vanliga packningen.

Kläder behöver man verkligen inte mycket av så allt lär få plats!

/Staffan

• adde

Medlem
    4 mars, 2005 vid 09:39

Jag har inte fler segel än så (eller jo, men 6.2 och 7.0 lämnar jag hemma). Dubbelt 400 och en 370, plus tre fötter så allt kan vara riggat samtidigt om det behövs. Vi siktar nog på att köra slut tjejerna med lite freestyle på förmiddagen och sen ta ett vågpass på eftermiddagen.

Det är helt klart läge att köpa lite flera segel till 2006…

/adde

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing brädfrakt till Marocko???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.