Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Brädhjälp…

• Brädhjälp…

Publicerad av dason på 9 april, 2011 vid 13:27

Tjenna!

Jag har precis börjat kitesurfa, tog en kurs i vintras (thailand) och köpte sedan en helix 12a som jag snökiteat med..
    Jag behöver dock hjälp med en bräda inför sommaren, jag väger runt 70 kg och kommer troligtvis hålla till mest på västkusten men även lite i Stockholm..

Så, min fråga är: vad rekommenderar ni, storlek etc?

Tack på förhand 🙂

dason svarade 13 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • acemattias

Medlem
    9 april, 2011 vid 20:55

langd 1,32 – 1,37
    Bredd 40 – 42

Koper du nytt tycker jag du ska kora svenskt, Suesias (Talbas), mycket bra grejer.

• debkausf

Medlem
    10 april, 2011 vid 07:59

Kan rekommendera cabinha caliber 133 2010-2011. Tokskön planka

• dason

Medlem
    10 april, 2011 vid 15:52

okej , tack för svaren 🙂
    men hur mycket kan man tänka sig att man behöver lägga ut för en ny respektive begagnad bräda. självklart beror ju det på märke och kvalité osv, men om man tänker sig en helt ok bräda, inte det bästa men inte heller det sämsta ?

• stefanl

Medlem
    14 april, 2011 vid 21:30

Jag hade samma dilemma som dig. Jag har också bara kört snökite under vintern. Köpte en bräda på tyska ebay,
    en RLBoard 133×42 cm. Den kom med posten idag och utan att ha provat vare sig brädan eller kite på vatten så kändes det grymt prisvärt. Ropade in brädan för 122 pund inklusive frakt. Ny och komplett med pads stroppar och fenor.

• dason

Medlem
    16 april, 2011 vid 08:16

okej, men det låter ju inte helt fel! Jag ska definitivt kolla upp dessa brädor 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Brädhjälp…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.