-
Brädköp
Hej!
Jag är på jakt efter ett komplett windsurfingkit.
Tidigare har jag surfat på farsans 27 år gamla bräda men nu i sommar tog jag en kurs i Åhus och fick känna på en modernare freeride-nybörjarbräda.
När jag diskuterade med min instruktör, Janne, tyckte han att jag skulle satsa på en 130-140 liters freeridebräda med 6-7 kvm segel.
Jag har lagt ut en köpesannons här på steffo men utan framgång. Jag har inte heller hittat något direkt överrensstämmande på säljes. Hittils har jag enbart fått svar på en tidningsannons. Han har en 117 liters Mistral Screamer med 6,7 kvm Neil Pryde segel. Han sa att det var fem år gammalt. Tror ni det kan vara något att satsa på i mitt fall?
Annars är min fråga till er vad ni tror är lämpligt att köpa. Jag har som sagt inte surfat jättemycket men jag kan alla grundliga manövrar och är villig att utvecklas. Därmed vill jag hellre lägga mig lägre än högre i volymklass.
Värt att tillägga angående vad jag ska köpa är att jag framförallt kommer att surfa i Habo Ljung, vad som nu är lämpligast att surfa med där.
Har ni något tips eller har ni kanske rentav ett överrensstämmande windsurfingkit till salu? I såfall får ni gärna skriva eller maila. Jag är extremt sugen på att komma ut på vågorna:laugh:
//Anton
Logga in för att svara.