Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Brädköp: Vad skall man ge för en…
-
Brädköp: Vad skall man ge för en…
Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2005 vid 13:53Ang brädköp så blev jag erbjuden att köpa en gammal (ca 8 år) Bic Rumba 310 med saknat centerbord… Vad skall man ge för en sån? Någon som har en uppskattning?
(Jag har förstått att den är något åldersdigen… och det är ett budgetalternativ jag är ute efter. Enligt säljaren så skall den vara bra för en nybörjare-medelduktig som jag är, att växa i…)
anonym-anvandare svarade 19 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Inte mer än ett par hundra kronor.
Den brädan är från slutet 80 tal, början 90 tal och om den dessutom saknar centerbord så måste du ju ordna något för att fylla det hål som finns. Säljaren borde ge dig brädan gratis.
Jag gav nyligen bort en fanatic gecko till en kille för att han skulle kunna fortsätta windsurfa då han sålt sin bräda. Ju fler vi är desto bättre!
-
Hmmm, den kan nog kanske vara äldre än åtta år…
Utan centerbord…
Max en tusing. Och då är jag snäll.
Lägg det dubbla om du kan och sök något bättre, tycker jag nog.
-
En back öl är kanske lagom. Och den är nog äldre än 8 år.. Snarare 12 till 15 år gammal. Duger nog till att lära sej grunderna, dra rigg etc. Men vill du ha skoj köp nåt nyare.
-
Be honom slänga den. Den e som någon annan sagt snarare 16 än 8 år. Lägger du 2-3000 så får du en bräda som har max 5 år på nacken.
Ja. Du får min tjejs f2 xantos 300 (L:300, B:68, V:169l) för 2500kr. Inte ngt toppex men väl bruksskick. Finns i Malmö.
Christian Johansson
0734-434707 -
Känns inte som en bra nybörjar bräda heller egentligen. Fungerar väl fint ett 10-tal gånger att komma igång. Bra att dra rigg och träna balans. Sen kommer man inte så långt i utvecklinge. Iofs balansträning är alltid bra, men inte det roligaste alltid.
Har du möjligt att hyra några gånger i början, kan det vara ett bra alternativ. Då kan du skippa köp av nybörjarbräda, och istället gå på något lite roligare (tex 130L freeride). Då kan du lätt börja plana och ha skoj!
-
asså du kommer inte surfa på den .. du kommer segla på den
håller med, lägg på lite pengar och skaffa dig nått du sedan kan ha längre, och roligare på
-
Jag hittade en liknande bräda i min grannes trädgård, den hade legat kvar sedan dom köpte huset för 10 år sedan under mossa och gran, han skulle slänga den så jag fick den, det fanns inget centerbord så det blev till att svetsa en box för att få mina segel från 04 att passa så att lilla syrran kunde testa om surfing var något för henne, dock var jag lite orolig när jag lät henne segla på brädan, orolig att hon skulle börja segla i stället för att surfa, Mitt råd, be honom ge dig brädan gratis annars kan han behålla den och starta ett flytande cafe för tre på den. Instämmer med mina kolleger på sajten, lägg 2000 loppor och få en schystare nybörjarbräda och då kan du även köpa en clarion bilstero. MVH jocke Mejsel
-
Tackar så mycket för alla värdefulla och garv-framkallande svar 🙂
/j
Logga in för att svara.