Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädor som mjuknat?

• Brädor som mjuknat?

Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 5 december, 2003 vid 17:20

Va kommer det sig att brädan blir mjuk på vissa ställen?
    typ vid padsen osv..???+

E det något att bry sig om?

ollefax svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • karapp

Medlem
    5 december, 2003 vid 18:12

du har hoppat för mycket wink.gif

• stinger

Medlem
    5 december, 2003 vid 19:35

Kan bero på att laminatet har delaminerat dvs de olika fiberskikten “hänger” inte ihop längre frown.gif Knacka försiktigt med en 5-krona på ställen du misstänker och jämför ljudet när du knackar på felfria ställen. Du har ett helt annat ljud på “friskt” laminat.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    5 december, 2003 vid 19:38

oki..tackar för infon.
    Säger mig inte så mycket..men det lät la inte såbra kanske grin.gif..höhö..

Men till det viktiga, e det något att bry sig om???

fick lite info av en anna snubbe, han sa att det var vanligt på just F2’s brädor? Det e en F2-axxis från 1996-1997 vi pratar om..

tack endå.

• safesurfer

Medlem
    5 december, 2003 vid 22:23

Min F2 axxis 262 från 97 har också mjuknat under stropparna, synd knappt en repa i den annars. Säkert inte så bra men tror mycket av styvheten sitter i botten som forfarande är hård. Gillar inte mjuka brädor. Min FLY252 är däremot helt stum när man trycker på den.
    Vad för typ av konstruktion är det?
    Har för mig att det är epoxy-glas-sandwich med ett skyddande plastlager utanpå väger iallfall 7,5kg med stroppar.

• ollefax

Medlem
    5 december, 2003 vid 22:47

vissa brädor är ju mjuka under padsen från början för att dämpa landningar och liknande. T.ex. min fanatic bee från -98

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädor som mjuknat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.