Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädstorlek

• Brädstorlek

Publicerad av alex_ på 3 oktober, 2006 vid 20:10

Hej jag tänkte tjacka ny bräda, mest för att den jag har nu 90l är lite liten, jag kommer inte upp och planar och det gör att jag inte utvecklas särskillt mkt.
    Frågan är, räcker en 105liters med ett 5.6 i 8-10m/s för en 90kilosklump som jag? min polares 110liters funkar fint men jag har ingen aning om hur stor skillnad fem liter gör… :/

dixon svarade 18 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • endy

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 06:58

Väger du 90kg och ska köra en freestyle, vilket jag antar av storlek att döma, satsa på en 110-115 liters, så stor som möjligt.
    De små litararna gör större skillnad än du kan ana, jag vet 🙂
    Har en 109 liters själv, kan smyga in att den även är till salu!

• dixon

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 07:56

Hej mannen
    Jag har varit där du är. Dvs vägde 89 kg för 1/2 år sedan och nu är det 78. Förutom att det var skönt att bli av med kilona har jag blivit en attans så mycket bättre surfare: Snabbare, smidigare och snyggare.

Mitt råd till dig är: Börja cykla till jobbet, käka nyttigt och sikta på 80 kg till våren. Du kommer få en kick när du märker hur mycket det gör för surfningen. Dessutom sparar du stålar på det upplägget.

• alex_

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 11:36

HAHA tack för den! jag ärrinte tjock! jag är 1.95 lång och ganska välbyggd. så det handlar inte om att jag har för många kilon över snarare att jag måste veta vad som klarar att hålla mig flytande! och jag cyklar redan men tack ändå!

• dixon

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 12:27

ouups! Vardagshumor 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädstorlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.