Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › brädtyngd..
-
brädtyngd..
Publicerad av pjoter på 4 september, 2004 vid 22:31Har nu skaffat mig en ”-85 års demoprototyp med vibrationsdempere” -bräda som är byggd av plywood å väger en massa.
Kommer den skilja sig något i köregenskaper mot en med samma form som e mkt lättare? tänkte nämnligen testa den här formen lite å om jag e nöjd så bygger jag en riktig bräda med samma form.
Så skiljer det något större i planing, höjdtagning å så på en tung å en lätt bräda?patrikol svarade 20 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Det första jag vill säga är: Lyssna inta på mig! Sådär ja, nu slipper alla andra säga det.
Det andra är: En bräda som väger lite mer kommer inte att stoppa dig från att göra det roligaste som finns, nämligen att kitesurfa. Om du är lite klen som Chrille D så kanske du behöver en lätt bräda för stt kunna snurra o grejer men har du lirat fotboll så är det inga problem. Ge mig en bräda på tio kilo så ska jag visa.
Säkerligen kommer det att skilja sig lite i köregenskaper men va fan, vi här kan inte säga nåt vettigt alls om skiten om inte du säger vad du vill göra och vad du tycker är najs. Prova prova prova. Du väljer vad som är bäst för dig. Lou Och Dre säger att det är större än hip hop. Fatta.
-
hehe… men jag e ju liten å klen..
finns det nån här i malmö trakten som vill bygga sin egna bräda? så skulle man kunna slå sig ihop å se om de funkar. e ju rätt kul med saker man gjort själv!
-
Du, jag är cirka hundra gånger klenare än Chrille D (kolla bara några bilder) men det skiter väl jag i, det sitter bara i huvet. Grejen är att inte tänka på vad du kör eller inte kör på, det är helt onödigt. Är du på havet så är du. Är du på land så är du. Är du på krogen så är du. Är du med tjejen så är du. Är du i skolan så är du. Är du på jobbet så är du. Är du jobbig så är du. Är du villig att ge allt så är du. Är du Hengo så är du. Är du dig själv så är du.
Med andra ord, 100% i varje situation är vad som räknas. Därför spelar det ingen roll om du kör en Tablasbräda på 2 kilo eller en plywood på 6. Dominerar du så dominerar du. Ok?
-
Borttagen användare
Borttagen användare5 september, 2004 vid 02:16Svar till:
Har nu skaffat mig en ”-85 års demoprototyp med vibrationsdempere” -bräda som är byggd av plywood å väger en massa.
Kommer den skilja sig något i köregenskaper mot en med samma form som e mkt lättare? tänkte nämnligen testa den här formen lite å om jag e nöjd så bygger jag en riktig bräda med samma form.
Så skiljer det något större i planing, höjdtagning å så på en tung å en lätt bräda?[/ QUOTE ]
visst plywood är tyngre och självklart blir köregenskaperna lite mer dodgy men för att testa en ny shape på bräda är det, det klart mest ekonomiska och smarta innan du bygger en i kolfiber kör på mannen enda sättet att bli den nästa naish är att testa sina egna idéer.
-
Det är nog inte bara vikten som kommer skilja sig. Flexet i en bräda gör också duktigt med skillnad.
…men prova i alla fall./Rasmus
-
Svar till:
hehe… men jag e ju liten å klen..
finns det nån här i malmö trakten som vill bygga sin egna bräda? så skulle man kunna slå sig ihop å se om de funkar. e ju rätt kul med saker man gjort själv!
[/ QUOTE ]
sjukt klen må ja säga
-
Såg det men visste inte om ni var polare privat med ibland kan tonen vara lite rå mellan polare men är så inte fallet så får han ha en varnig! Inga personangrepp här!
-
Svar till:
sjukt klen må ja säga
[/ QUOTE ]
buuhuhuhuuu!!! Patrik, Hugo retas! varna honom!!
*snyft* -
Då skulle jag inte haft något annat för mig!
Retas lite gör vi väl alla lite till mans emellanåt.
Logga in för att svara.