• Publicerad av anonym-anvandare på 6 mars, 2000 vid 20:00

Jag har surfat ett år nu funderar på att köpa ny bräda kan inte vattenstarta men kan beachstarta och segla med sele och stroppar väger ca 62kg.,… jag funderar på en flow 266 nån annan som har ett bra förslag

nemo svarade 24 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 20:07

Det med mistral flow e ett jävla bra förslag själv har jag en flow custom 276
    Kan bara säga bra saker om den!! Planar tidigt jävligt snabb,bra kontroll och höga hopp!! KÖP DEN

• anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 21:06

mm jag får nog ta och göra det

• linsurfer

Medlem
    7 mars, 2000 vid 07:18

RRD Freeride!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• m_flink

Medlem
    7 mars, 2000 vid 07:25

Jag har också tänkt köpa en flow 266 men ska man välja custom modellen eller den vanliga, flowen har ju samma shape i år som förra året.
    I tyska surf klagade dom lite på att fenan borde vara ett par cm längre.
    Jag undrar lite hur mycket man skall betala för en begagnad flow, nån som vet ?

• nemo

Medlem
    7 mars, 2000 vid 09:03

Du har en stor bräda att lära dig vattenatart på? Och nu behöver du en liten ?
    62kg skulle jag köpa en mindre bräda än 95liter. F2 AXXIS 261 eller om du vill ha större 267:an min erfarenhet är att Axxis i jämförelse med flow är mer convertilbla dvs. in med stropparna + vågfen och den rippar.. snudd på som en vågis. ut med stopparna slalom och kanske du är snabbast i viken. Tyvärr har inte mistralen inte samma möjligheter till att ändra sroppositionen på främer sropparna. Vill du mest köra slalom så kvittar det ,men om du vill slippa ha en massa brädor…jag skulle kolla på freestyle alternativen i samma volym runt 80l. F2 Air 255 eller mistral Score 78 eller 88 eller dylika.
    lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 09:43

ja det låter rätt bra men e det inte väldigt svårt att försöka segla på en 80 liters bräda

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 09:52

OM jag blir lite halvtaskig på vattensstart kan man då dra rigg på mindre än 95 liter

• nemo

Medlem
    7 mars, 2000 vid 11:06

Om du vill slippa köpa en ny bräda för varje utvecklingssteg så skall du välja det minder alternativet. Du blir inte halvtaskig på vattenstart du blir bättre…vänta tills du skall lära dig att gippa, en av fördelarna men att gippa är att man lär sig vattenstarta…

• nemo

Medlem
    7 mars, 2000 vid 11:10

efter min egna empiriska undersökning har jag lärt mig att det är bättre med lite för svårt än för lätt om man har psyke och tålamod, men det har ju windsurfare…annars spelar man golf.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 18:15

flow custom rules…..
    Han ska fan inte gå ner på en 85 liters bräda..då får han inte lika mycket surf!!! det måste blåsa rätt bra för att surfa då eller???
    Nä köp en flow då får du mäst surf för pengarna en sann freeride bräda
    sen kan du köpa en billig beg vågbräda på 85 liter å latja med när det blåser fint =)

• maxx

Medlem
    7 mars, 2000 vid 20:03

Ja väger 72 kg å har en 79L bräda.
    Planar från 7 m/s med 5.7:a.
    Sen är det frågan om var du bor.
    Bor du efter kusten så är en sån bräda roligare när det
    blåser i och det går lite vågor.
    Bor själv i Västerås.
    Köpte en 104L freestyle som komplement.
    Men har innan dess bara haft vågbräder.
    Med 62 kg så lär du ju plana tidigare än en annan.

• n

Medlem
    7 mars, 2000 vid 22:02

Med tanke på vad du sagt i ursprungsinlägget är för mig helt klart det större brädvalet aktuellt. Du får ju dessutom mer användning av den. Bor du på östkusten stämmer detta ännu bättre eftersom du alltid måste ha med dig en sådan storlek (95L för 62kg) var gång utan att riskera att ligga i vattnet medan andra rippar.

För dig som just börjar är det ju en förträfflig idee att köpa en billig midre bräda att rippa med som du dessutom inte behöver vara så varsam om. (Nybörjare brukar slänga lite extra mycket på saker när det blåser som mest.)

• marcus-l

Medlem
    7 mars, 2000 vid 22:32

Om du har i tanken att kunna segla mycket o lära dig att v-starta skall du ju definitivt INTE köpa en så pass liten bräda!
    Köp en Ride 277 på 103 liter eller nån likvärdig istället, då får du mer tid på vattnet istället för i vattnet!!
    /lycka till!
    Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2000 vid 15:52

Köp Air 265

• nemo

Medlem
    10 mars, 2000 vid 22:19

F2 Air 255.brett segelregister, powerbox verkar grymmmm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.