• Publicerad av anonym-anvandare på 25 februari, 2005 vid 19:44

Funderar på att inskaffa mig en ny surfbräda inför våren och sommaren men är tveksam till vad jag ska välja. Jag har surfat ganska många år och kör framförallt på en vivace på 105 liter från 97. Nu e jag sugen på att lära mig lite trix och så och funderar på en freestylebräda. Dock vill jag ha en bräda med relativt mycket volym så att man kan surfa även de dagar då det inte blåser “storm”. Är en freestylebräda på 105-110 liter för stort och klumpigt? Funkar de bra att bara nöjessegla eller är dom endast till för att göra trix med? Om det är någon som känner sig manad så kom gärna med lite tips. Funderar även på att skaffa mig en mindre bräda då min stinger från 92 börjar kännas lite väl ur tiden.:-). Kom gäna med lite tips om sådana också! Kanske bör tillägga att jag väger runt 03-84 kilo.
    tack på förhand

pederboy svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • highflyer

Medlem
    25 februari, 2005 vid 20:31

Jag har en TT 105 liter -05. Jag var tveksam om den skulle kännas stor inan jag köpte den men redan vid först provturen märkte jag att den känns mindre än den är. Bräda fungerar även i små till medelstora med 5,3.
    Jag har kört med 7,0 som störst och det fungerar faktiskt hyfsat bra… Bradan rekomenderas

• anonym-anvandare

Medlem
    26 februari, 2005 vid 13:47

tack för dina tips. Någon mer som har något att tillägga?

• imported_borje

Medlem
    26 februari, 2005 vid 20:07

Satsa på en freestyle wave bräda runt 100 liter. Det tror jag är ett bra val. Den kan du både trixa med och leka i vågor.
    Dagens rena freestylebrädor kan kännas lite obekväma om man vill göra annat än att freestyla med dem.
    Satsa på en freestyle wave! Om du nu ska ha en bräda till våg och freestyle smile.gif

• dude

Medlem
    27 februari, 2005 vid 01:23

Som endabräda är en JP Freestyle 93 2003 perfekt. Jag har en själv. Ställ gärna specifika frågor om du är intresserad och kan få tag på en.

Mvh,
    Niklas

• pederboy

Medlem
    27 februari, 2005 vid 08:47

Vad sägs om en Tabou 3S, 97Liter
    Fint skick och bra pris
    Ring mig på 0703-420874

Se länk:
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1787

/Peder

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.