Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval till Karphatos

• Brädval till Karphatos

Publicerad av jibbe på 1 juni, 2012 vid 19:14

Ska till Karphatos. Har ett delikat problem. Ska ta en bräda med mig, vilken ska jag ta ? Har en rrd fsw 77 -96 och en oprovad fanatic freewave 104 -98. Kan vattenstarta. Kan nog köra Max 5,7 på rrd:n, nästa segel är 6,5

jibbe svarade 12 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • htn

Medlem
    1 juni, 2012 vid 19:40
    jibbe;690059 wrote:
    en oprovad fanatic freewave 104 -98

10 år fel på bägge?:wink:
    Kör på Freewaven!
    Hälsa dina trevliga polare!
    /Henrik

• marden

Medlem
    1 juni, 2012 vid 19:41

Ingen av dom ,hyr istl

• jibbe

Medlem
    1 juni, 2012 vid 20:48

:smirk: vart visst 10 år fel på bägge. Grymt bra skick på frewave:n Henrik. Längtar att komma ut med den. Pajjade tyvärr ryggen på crossen förra tisdagen, så jag har inte kommit ut nått på hemmaplan.
    Mården, vill ju köra på egna grejer för att lära sig så mycket som möjligt så det funkar på hemmaplan när det gäller

• snaffe

Medlem
    1 juni, 2012 vid 20:55

Karphatos är sjukt byigt så jag skulle inte välja en bräda på 77 liter. Det är ganska platt så satsa på den stora.

http://www.windsurflund.se

• marden

Medlem
    1 juni, 2012 vid 21:08

Läste lite snabbt o trodde du Skulle släppa dit 15 år gamla brädor..
    Men ändå svårt ställe att bara ta med en bräda till eftersom vinden ligger mellan 10-25 m/s .
    Åker du med apollo/novair brukar vi speedare tolka bagage reglerna att man får ta med sig 2 kollin a 30 kilo ,så vi tar med oss 2 bräda och 3-4 riggar …

• mick

Medlem
    1 juni, 2012 vid 21:15

Instämmer med Mården, minst 2 brädor och 3 riggar bör man ha på Karpathos om man vill vara säker på att kunna segla alla dagar. Jag hade 3 brädor och tre riggar med mig i somras och använde alla. (Betalade bara för “en vindsurfing-utrustning”)

• jibbe

Medlem
    4 juni, 2012 vid 22:16

Har vart ut och testat freewaven, den kändes riktigt fin. Kommer att ta den till Karphatos. Tack för svaren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval till Karphatos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.