Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bränsleåtgång i VW

• Bränsleåtgång i VW

Publicerad av anonym-anvandare på 3 juni, 2003 vid 09:14

Tjena,
    Finns det några inställningar i Transporter/Caravelle man kan optimera för att minska soppaåtgången?
    Hörde något om att ställa in tändningen, är det någon som provat detta?

Skulle även vara intressant att höra hur mycket era VW-bussar drar, min ligger på ca 1.2 l/mil på landsväg.

/Anders

styret svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • zehlertz

Medlem
    3 juni, 2003 vid 14:06

byta filter, stift/ställa tändingen är väldigt viktigt på folka bussarna, speciellt de äldre.

min 73a ligger på ca 1.5 statskörning men fick ner den till 1,0 – 1,1 på lansväg med takräcke…

• robert

Medlem
    3 juni, 2003 vid 19:15

min syncro -86a drar ca 1,1 blandad, men jag har fått ner den till 0,74 på landsväg

• zehlertz

Medlem
    4 juni, 2003 vid 06:14

oj…fy fan. D va inte dåligt!…ngt speciellt knep?, antar att åldern på min gör sitt till…

• robert

Medlem
    4 juni, 2003 vid 06:25

kör man bara väldigt ekonomiskt som jag gör så kan man få vilket fordon som helst att dra lite bränsle

• kesse

Medlem
    6 juni, 2003 vid 09:18

Om ni kör ekonomiskt har ni inte bråttom till stranden.
    Min gamla caravell drog 1,4 per mil och toppade 121 kmh i nedförsbacke. Bytte till en stor amerikansk muskelbuss som inte drar mer men som toppar 170 och gör 0-170 på kort tid.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 17:15

Min VW Caravelle VR6 -97 med automat drog som lägst 0.87l/mil i farter mellan 110-120 km/h (lugn lansvägskörning) detta trots taklass och AC. Jag är hel nöjd eftersom det slår alla mina tidigare bussar.
    VW -78:a 2L inspr. : 0.95 L/mil
    VW -83:a 1.9L aut : 1.20 “
    VW -87:a 2.1L man : 1.15 “
    VW -91:a 2.5L man : 1.15 “

I farter mellan 105 och 115 landsväg med taklass
    /Nöjd T4 ägare

• fenan

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 18:37

Hur lite drar din egentligen, vad jag har förstått så drar amerikanarna mer än 1,5?? e de helt fel?

• styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 21:29

Kesse.
    om man som robert bor vid fågeltornet på sommrarna så kan man köra ekonomiskt och ändå vara först vid stranden på mornarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bränsleåtgång i VW

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.