Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Bränsleåtgång i VW
-
Bränsleåtgång i VW
Publicerad av anonym-anvandare på 3 juni, 2003 vid 09:14Tjena,
Finns det några inställningar i Transporter/Caravelle man kan optimera för att minska soppaåtgången?
Hörde något om att ställa in tändningen, är det någon som provat detta?Skulle även vara intressant att höra hur mycket era VW-bussar drar, min ligger på ca 1.2 l/mil på landsväg.
/Anders
styret svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
byta filter, stift/ställa tändingen är väldigt viktigt på folka bussarna, speciellt de äldre.
min 73a ligger på ca 1.5 statskörning men fick ner den till 1,0 – 1,1 på lansväg med takräcke…
-
min syncro -86a drar ca 1,1 blandad, men jag har fått ner den till 0,74 på landsväg
-
oj…fy fan. D va inte dåligt!…ngt speciellt knep?, antar att åldern på min gör sitt till…
-
kör man bara väldigt ekonomiskt som jag gör så kan man få vilket fordon som helst att dra lite bränsle
-
Om ni kör ekonomiskt har ni inte bråttom till stranden.
Min gamla caravell drog 1,4 per mil och toppade 121 kmh i nedförsbacke. Bytte till en stor amerikansk muskelbuss som inte drar mer men som toppar 170 och gör 0-170 på kort tid. -
Min VW Caravelle VR6 -97 med automat drog som lägst 0.87l/mil i farter mellan 110-120 km/h (lugn lansvägskörning) detta trots taklass och AC. Jag är hel nöjd eftersom det slår alla mina tidigare bussar.
VW -78:a 2L inspr. : 0.95 L/mil
VW -83:a 1.9L aut : 1.20 “
VW -87:a 2.1L man : 1.15 “
VW -91:a 2.5L man : 1.15 “I farter mellan 105 och 115 landsväg med taklass
/Nöjd T4 ägare -
Hur lite drar din egentligen, vad jag har förstått så drar amerikanarna mer än 1,5?? e de helt fel?
-
Kesse.
om man som robert bor vid fågeltornet på sommrarna så kan man köra ekonomiskt och ändå vara först vid stranden på mornarna.
Logga in för att svara.