Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bränt bort en dag på Väddö?
-
Bränt bort en dag på Väddö?
Publicerad av dr-masse på 4 juni, 2010 vid 09:34Ja, va fan är det här? Det blåser bra ute och kolla obsen på Söderarm 10.00 idag…
Station: Söderarm
Vindriktning: Nordväst
Vindhastighet: 11 m/s
Byvindhastighet: 14 m/s
Lufttemperatur: 9.7 °C
Sikt: 32 km
Stationshöjd: 15 mHar man bränt bort en potentiell dag på Väddö helt i onödan? Ere bara jag som tokmissat det här i prognoserna?
militaren svarade 14 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Enligt finska skulle det blåsa 9 NNV i morse och på förmiddagen. De brukar underdríva lite, så det verkar som om de hade rätt. De andra prognoserna jag kollade tyckte inte likadant så jag chansade inte. Typiskt…
-
Ja, nu brukar ju Söderarm visa mycket vind (typ som Landsort…), men även Örskär hade bra vind så det verkar ha legat på 10+ hela morgonen och förmiddagen däruppe… suck…
-
Det är liksom inte vårt år i år…..
Bara bita ihop, du har ju en resa att se fram emot.
/ Calle S -
Kom precis hem från en skön dag i Bylehamn med 6.1 segling. Var där mellan 7.30-10.30. Det var ca 8-10 m/s i snitt och något mer i byarna. Det var inte några vågorna att tala om men sjukt skönt väder…
-
Japp, det var skönt att få blöta ner prylarna igen:smirk: Vi var ju 2 iallafall som tog ett morgonpass. Inte mycket till bryt men en del fina dyningar som man kunde leka lite med.
-
Öregrund/grepen levererade i dag. 4.7 segling med 105L. vi var 2 och gick i vid hamnen. det var bäst mellan 0800-1030. fina plattvatten stråk. DET VAR MAGISKT
-
dr Masse;615313 wrote:Ja, va fan är det här? Det blåser bra ute och kolla obsen på Söderarm 10.00 idag…
Station: Söderarm
Vindriktning: Nordväst
Vindhastighet: 11 m/s
Byvindhastighet: 14 m/s
Lufttemperatur: 9.7 °C
Sikt: 32 km
Stationshöjd: 15 mHar man bränt bort en potentiell dag på Väddö helt i onödan? Ere bara jag som tokmissat det här i prognoserna?
Fast mina något ringa erfarenheter säger ändå att det måste trycka på rätt bra för att det ska leverera vid Salnö i alla fall. Men det kanske finns andra ställen som funkar fint på NV där också.
Säger han som inte blött ner brädan i Sverige i år…
Logga in för att svara.