• Brasilien

Publicerad av danielnilsson på 25 mars, 2010 vid 19:20

Tänkte bege mig till brasilien nästa höst/vinter.
    Skulle vilja ha alla tips jag kan få angående brasilien,
    spots, när man ska åka , hotell allt allt som ni kan komma på
    Tack på förhand =)
    Och det är Kitesurf det handlar om =))

xiphias svarade 14 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • perrapops

Medlem
    25 mars, 2010 vid 19:22

Vad ska du göra,? Vilken form av surf sysslar du med?

Vindsurfar du så åk till Jeri, var där en månad, helt underbart!

• danielnilsson

Medlem
    25 mars, 2010 vid 19:32

Kitesurf

Perrapops;603178 wrote:
    Vad ska du göra,? Vilken form av surf sysslar du med?

Vindsurfar du så åk till Jeri, var där en månad, helt underbart!

• kika

Medlem
    25 mars, 2010 vid 23:13

Jag var i Cumbuco i nov/dec 2009 och det ända dag jag inte kunde kita (på nästan 45 dagar) var för att min 12:a var på “service”.

Om du stannar i över 2 veckor så är det värt att åka till Tremembés… PARADISET. #problemet” med Tremebés är att du måste hyra en bil. Det tar lite mer än 3 timmar att köra från Cumbuco. I Tremembés finns det bara havet och två pousadas. Ta Tremembe kite mansion. http://www.tremembebeach.com/Site_eng/Welcome.html

Glöm inte att Brasilien (Ceará) är vindsäker mellan juli och december. I Rio finns det ingen vind redan i nov.

Lycka till,

• xiphias

Medlem
    14 maj, 2010 vid 20:54

Jag var i Cumbuco två veckor i slutet av november 2009 med en 7a som enda drake.. Kunde dock köra nästan alla dagar även om en större drake inte hade skadat. Hade inte bokat nåt boende i cumbuco och det visade sig vara väldigt svårt att hitta boende till ett vettigt pris (ur en backpackers synvinkel). Det slutade med att jag hittade ett bra och billigt boende i grannbyn Tabuba. Tabuba är klart billigare än Cumbuco och att kita där fungerar riktigt bra.. Är bättre plattvatten i Cumbuco dock men det är inga problem att hoppa i vattnet i Tabuba och surfa till Cumbuco för att sedan ta bussen tillbaka.. Enda nackdelen med att bo i Tabuba är det bristfälliga utelivet och avsaknaden av andra kitare att hänga med kvällstid..

• petting_4

Medlem
    15 maj, 2010 vid 00:24

hur svårt är det att ta sig från tabuca till cumbuco då? kanske kan pendla varje morron? 😛

• xiphias

Medlem
    16 maj, 2010 vid 12:08

Inte svårt alls! Det går lokala bussar fram och tillbaka under dagtid.. kommer dock inte ihåg hur sent in på kvällarna dom gick.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.