Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Brasilien
-
Brasilien
Publicerad av danielnilsson på 25 mars, 2010 vid 19:20Tänkte bege mig till brasilien nästa höst/vinter.
Skulle vilja ha alla tips jag kan få angående brasilien,
spots, när man ska åka , hotell allt allt som ni kan komma på
Tack på förhand =)
Och det är Kitesurf det handlar om =))xiphias svarade 14 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Vad ska du göra,? Vilken form av surf sysslar du med?
Vindsurfar du så åk till Jeri, var där en månad, helt underbart!
-
Kitesurf
Perrapops;603178 wrote:Vad ska du göra,? Vilken form av surf sysslar du med?Vindsurfar du så åk till Jeri, var där en månad, helt underbart!
-
Jag var i Cumbuco i nov/dec 2009 och det ända dag jag inte kunde kita (på nästan 45 dagar) var för att min 12:a var på “service”.
Om du stannar i över 2 veckor så är det värt att åka till Tremembés… PARADISET. #problemet” med Tremebés är att du måste hyra en bil. Det tar lite mer än 3 timmar att köra från Cumbuco. I Tremembés finns det bara havet och två pousadas. Ta Tremembe kite mansion. http://www.tremembebeach.com/Site_eng/Welcome.html
Glöm inte att Brasilien (Ceará) är vindsäker mellan juli och december. I Rio finns det ingen vind redan i nov.
Lycka till,
-
Jag var i Cumbuco två veckor i slutet av november 2009 med en 7a som enda drake.. Kunde dock köra nästan alla dagar även om en större drake inte hade skadat. Hade inte bokat nåt boende i cumbuco och det visade sig vara väldigt svårt att hitta boende till ett vettigt pris (ur en backpackers synvinkel). Det slutade med att jag hittade ett bra och billigt boende i grannbyn Tabuba. Tabuba är klart billigare än Cumbuco och att kita där fungerar riktigt bra.. Är bättre plattvatten i Cumbuco dock men det är inga problem att hoppa i vattnet i Tabuba och surfa till Cumbuco för att sedan ta bussen tillbaka.. Enda nackdelen med att bo i Tabuba är det bristfälliga utelivet och avsaknaden av andra kitare att hänga med kvällstid..
-
hur svårt är det att ta sig från tabuca till cumbuco då? kanske kan pendla varje morron? 😛
-
Inte svårt alls! Det går lokala bussar fram och tillbaka under dagtid.. kommer dock inte ihåg hur sent in på kvällarna dom gick.
Logga in för att svara.