Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Brasilien?
-
Brasilien?
Publicerad av anonym-anvandare på 21 oktober, 2003 vid 14:38Hörde rykter om Brasilien på stranden!
Nån som har koll på vart det finns bra surf ställen?dr-masse svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Har två erfarenheter från Rio och båda är fantastiska. Inte många dagar utan vågor i denna stad. Brytningen sker dock ganska långt in mot stranden varför kanske vindsurfing inte lämpar sig lika bra som surfing. På stränder i stan finns uthyrning av vind-, kite-, och vågprylar. Senast jag var där (julen -01) såg jag dock bara ngn enstaka vindsurfare bland alla våg och kitare.
Som sagt bara erfarenhet av Rio. Charterresmålen går om jag inte har fel till mer norra delar av landet.
/gus
-
Men inte kan du väll säga att det blåser speciellt mycket i Rio? Det gjorde det inte när jag var där över sommaren iaf (vintern där)… Kanske andra årstider man ska vara där?
-
Skicka ett mail till mig så ska du få information.
2.5 år i Rio de Janeiro, nu flyttat till Buenos Aires (igår!!)
-
Tja….
åker till Rio på fredag. Kommer resa längs kuste upp mot Fortaleza och avsluta med 2 veckors surf i Jerri. kolla http://www.jericoacoara.com.
25 grader i Rio idag…. känns som -15 i göteborg trots strålande sol, ja det kommer bli trevligt. -
Men julen är väl vinter, eller?? D.v.s sommar i Rio och varmt varje dag. Kanske inte vind VARJE dag men i alla fall så att man alltid så ngn på vattnet. Vinter i Rio passar bättre för de som står på bräda utan segel.
Har isen lagt sig vid skutberget ännu?
-
Ja jag var där när det var sommar här, alltså var det vinter där då.
Nej det blåste inte så speciellt bra där under den sommaren jag var där iaf. Men vågsurfa kan man ju göra ofta.Nej isen har inte lagt sig än, men däremot har det varit ordentlig torka på vind, har inte blåst på en månad ungefär, bara lite på nordlig, men då finns det inte många ställen som är bra.
Aaah det är Gustav, reflekterade inte över det först. Så du har skaffat konto här nu! Härligt!
-
Det kan även vara värt att åka ner längs med kusten till Ilha Bela (“vackar ön”) där det är många som vindsurfar. Hyggligt vindsäkert, men inga vågor.
Surfa På!
Logga in för att svara.