• brasilien!

Publicerad av nilseric på 18 oktober, 2006 vid 17:21

tjenare

funderade på och åka över till natal, på lovet nu någon som vet om de är rätt tid för vindsurfing där då och vart de schyssta ställen däriikring.

om de e någon som varit där så jag tar gärna emot massvis med tips
    hare

surfmeister svarade 18 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mbkpeter

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 11:56

Jag drar till Jericoacoara under december. Helt fanatiskt bra ställe. ca 100 mil norr längs kusten från Natal. Do it!

• basse

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 17:12

Det går bra att ta nattbuss mellan Natal och Fortaleza och sedan vidare med annan buss till Jeri. …. eller var det från Recife vi åkte… Det var det nog. Hur som så går bussar mycket bra i Brasilien. Ta den dyraste och sitt långt fram så du slipper lukten från toan!!!

• nilseric

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 17:58

jag förstår enligt alla att jeri är rena paradiset:wink:
    men är de bara de som ligger runt natal eller
    de fins inget närmare det ligger ju många mil ifrån natal liksom
    ska man flyga eller åka buss eller
    hare gott
    de går inte å bara köra för skoj skull i natal eller.. de kanske man inte får?
    hare gött

• surfmeister

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 09:46
    nilseric wrote:
    jag förstår enligt alla att jeri är rena paradiset:wink:
    men är de bara de som ligger runt natal eller
    de fins inget närmare det ligger ju många mil ifrån natal liksom
    ska man flyga eller åka buss eller
    hare gott
    de går inte å bara köra för skoj skull i natal eller.. de kanske man inte får?
    hare gött

Tjena!
    Har varit i både Natal/Pipa och Jeri. Ska du vindsurfa runt Natal måste du ta med egna prylar då jag inte hittade ett enda ställe att hyra prylar på (2 år sedan). Dock fanns det många ställen att vågsurfa på och hyra vågsurfingbräda. Däremot mellan Fortaleza och Jeri finns det flera ställen med kite och vindsurfing. Min känsla är att det också blåser mer norrut typ i Fortaleza-Jeri området än i Natal. Blåssäsong är framförallt aug-dec men även juli och januari är bra. Det är regnsäsong feb-juni (dock inte mkt regn eftersom Natal ligger i Brasiliens torraste landsdel). Angående spots i Natal med omnejd finns det många riktigt fina spots framförallt runt Pipa (ca 10 mil söderut från Natal). Najsa vågor och hyfsat med vind.
    Du kommer älska landet!
    /SM

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.