Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brasilien och Sydafrika fantaster, jag behöver er hjälp

• Brasilien och Sydafrika fantaster, jag behöver er hjälp

Publicerad av virena på 4 juni, 2007 vid 21:10

Hej hopp!

Håller på att försöka boka biljetter:smile: :laugh: 😀 till min lilla hösttripp och undrar om nån har något bra tips på hur man hittar billigaste resa. Skall resa 4 månader till brasilien och 3 månader till sydafrika från 1 oktober. När jag kollade på en resbyrå skulle det kosta 40 000 om jag inte flyger hem emellan. Jag e inte så grym på att söka på nätet så alla tips e välkomna. Kollar just nu på pricerunner. Det e ju lite surt att behöva åka hem emellan. Kanske bra att kunna dumpa av lite prylar och byta packning:wink:. Har förstått att man bör försöka flyga med TAP till brazil med tanke på alla kg man får ha med sig. Hur är det till kapstaden? nån som vet nåt där man får överskrida de få 20. Kommer lixom att ha litta grejor med. Kite, klätter prylar ev min MTB(trolivgtvis inte). Hur e det med längden på prylarna funder på en 145cm väska, vet att KLM håller 110cm.

OJ oj oj vad frågor det blev. Hoppas nån vänlig själ vet något:smile: .

vicky svarade 17 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • larssa

Medlem
    5 juni, 2007 vid 09:21

http://www.resia.se/PrivatResor

Hittar du inte där så prata med Greger på Hbg kontoret han e riktigt bra på att sätta ihop resor.

• eddie

Medlem
    5 juni, 2007 vid 17:08

JAg hittade en resa, med TAP, till Brasilien för 9500 från http://www.tropikresor.se.
    SJälv hittade jag inget billigare än 12500 samma resväg (utan behöva flyga via Sao Paulo)

• nic

Medlem
    5 juni, 2007 vid 20:09

har du chans sa hitta sista minuten. Pa hosten ar det latt att hitta till brasilien, har iaf varit senaste tva aren. Senast bokade jag tva veckor innan och da kostade resa tor Natal 4000. Hade man varit annu kallare fanns det flygstol for 3000. Aven om det inte blir sa billigt sa ar det riktigt billigt. Vart att mellan landa hemma en svang a tvatta upp skittvatten innan nasta ben pa resan…

nic

• virena

Medlem
    6 juni, 2007 vid 21:27

Tack för svaren:smile:

Snälla e det nån som har något tips på flygbolag med massa mer kg än 20 till Sydafrika?

Nic, e du ute och reser igen? eller har du bara ett knasigt tagentbord? Du är ute och far lite orättvist mycket:wink:

• fredde-k

Medlem
    7 juni, 2007 vid 07:43

vi flög med british airways till sydafrika och de har 20kg vanligt bagage + ett sporting equipment som väger högst 20kg gratis. dock väger ju kiteutrustning en del, hade med mig 1 kite+bräda och våtdräkt, pump, sele och hamnade strax under 20kg…
    och det verkar ju som om du ska ha med lite mer grejor 🙂

• adde

Medlem
    7 juni, 2007 vid 08:49

Kristin(a?) på bigtravel i varberg både surfar och bokar resor riktigt bra!

• che_riff

Medlem
    7 juni, 2007 vid 08:50

Kolla in Tap, http://www.flytap.com/UK/en/FlyWithUs/BeforeTravel/Luggage/PieceConcept/, för deras vikt-/storlekskrav. De är frikostiga men är vida kända för sina förseningar. Har du inte bråttom så kan du lätt hitta bra priser.

• nic

Medlem
    8 juni, 2007 vid 16:19

@Virena 388827 wrote:

Tack för svaren:smile:

Snälla e det nån som har något tips på flygbolag med massa mer kg än 20 till Sydafrika?

Nic, e du ute och reser igen? eller har du bara ett knasigt tagentbord? Du är ute och far lite orättvist mycket:wink:

Japp ute a reser men nu satter jag in pluspoang i kitebanken sa ingen surfresa denna gang… raknar med att de forantar sig snabbt for nagra dagar efter hemkomst ar det surfresa igen. Portugal ser ut att drabbas 😉

Jag tror manga flygbolag gatt over till ny standard nar det galler vikt. Man far numera ta med sig max 32 kilo om man reser till brasseland tex o antagligen SA med. Kolla upp for det ar nya regler sedan feb lr nat…
    Borde racka tom for en ADHD-tjej med hela sminkvaskan full av tunga leksaker 😉

nic

• nic

Medlem
    8 juni, 2007 vid 16:22

@Che_Riff 388872 wrote:

Kolla in Tap, http://www.flytap.com/UK/en/FlyWithUs/BeforeTravel/Luggage/PieceConcept/, för deras vikt-/storlekskrav. De är frikostiga men är vida kända för sina förseningar. Har du inte bråttom så kan du lätt hitta bra priser.

Hey, cheriffen e ratt ute. Piece Concept kallar de det och det ar faktiskt 32×2 (per vaska alltsa) till Brasilien bla.
    haha, gott mos alltsa

nic

• eddie

Medlem
    8 juni, 2007 vid 18:41

Jag trodde det var ett konkurrenstrick…. TAP vill locka brasilienportugiser. BA vill locka Sydafrikaner/Engelsmän att flyga med dem.

• hbgsurfer

Medlem
    9 juni, 2007 vid 08:23

Gå in på länken och läs om hur det är i Sydafrika.

http://www.kiteskolanbastad.se/page8.html

• jonaish

Medlem
    10 juni, 2007 vid 00:57

@adde 388871 wrote:

Kristin(a?) på bigtravel i varberg både surfar och bokar resor riktigt bra!

köften addosh,,, drikkk dytt jvela kaffe å va tydst!!

• vicky

Medlem
    10 juni, 2007 vid 22:30

Jag och nåra till drar till Brasilien i början av sept.

Vilka mer kommer förbi. Blir till att stanna fram till jul för mig är det tänkt.

Vore kul med kite sällskap.

• mjersen

Medlem
    11 juni, 2007 vid 07:12

@Vicky 389494 wrote:

Jag och nåra till drar till Brasilien i början av sept.

Vilka mer kommer förbi. Blir till att stanna fram till jul för mig är det tänkt.

Vore kul med kite sällskap.

ja o kalle har fundrat lite på brasilien då med.. men inte bstämt oss ännu, får se vad som händer

• roland

Medlem
    11 juni, 2007 vid 08:14

kommer med allsäkerhet att vara där då!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brasilien och Sydafrika fantaster, jag behöver er hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.