Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bråviken?
-
Bråviken?
Publicerad av coffer på 21 mars, 2005 vid 10:04Nån som vet hur d ser ut för kitesurfing där?
Nån som testat nångång?fredo svarade 19 år, 12 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Har kita vid surf klubben där. Funkar hyggligt, lite tight o rigga bara. Badet vid Lindö funkar osså.
/Pontus
-
…. har aldrig kört där med det borde kunna funka. På våren kan det bli sjöbris.
/LA -
Som sagt, det får bara plats för 1 som ska ut eller in, samt att man vill inte sätta draken längst ut och bli överkörd av en oljetanker på väg in i viken.
-
Svar till:
Som sagt, det får bara plats för 1 som ska ut eller in, samt att man vill inte sätta draken längst ut och bli överkörd av en oljetanker på väg in i viken.
[/ QUOTE ]
Tacka vet jag stjärnorp!
1cm till 20cm stora sten över hela botten de första 10 metrarna. 2 meter bred ”sandstrand” att starta på, annars får man starta på gräset ovan för att kamikaze hoppa genom träden som står ivägen. Alltid kul att se om man överlever.Minns när jag blev upploftad av min FS warrior 16.5 50 meter upp på campingen, hade lite ont i kroppen efter att ha flugit genom ett träd
Bråviken låter ju som ett fint ställe. Vad är lite oljetankers vid en jämföresle mot arga pensionärer som campar!
-
att ni inte flyttar ner hit istället. långgrunt, sand, jämn vind stora ytor att rigga på.
fast de kanske inte e nån sport då? -
&/(Q/”#=(!/”#)=(=)(”¤@$£€{
Bleh, snackade med nån söderbo som klagade på deras förutsättningar och jämnförde sig med danskarna.
Men visst är det lockande
-
Indeed! Kom ner nu gubbar! I weekenden var jag och rekade Skanør/Falsterbo
och Ystad….jøsses jævlar vilka strænder de har hær! Sen kan man nog
multiplicera antalet dagar med gøddigt brall med en faktor 10 eller nåt…
Me casa su casa hombres. Hur många kite:ers får man in på 28kvm? -
Svar till:
att ni inte flyttar ner hit istället. långgrunt, sand, jämn vind stora ytor att rigga på.
fast de kanske inte e nån sport då?[/ QUOTE ]
kitesurfing ska va en actionsport ju! annars kan man lika gärna spela golf….Nej tacka vet jag sten, träd, klippor och båtar det gör det hela lite mera spännande
-
Svar till:
kitesurfing ska va en actionsport ju! annars kan man lika gärna spela golf….
Nej tacka vet jag sten, träd, klippor och båtar det gör det hela lite mera spännande
[/ QUOTE ]
Jaaaa, eller den klassiska härliga marken. Den är fin att träffa med näsan före efter en fin kiteloop!
-
ska ner till Skaååååååååne till helgen. slår dig en pling om jag hinner förbi Malmö.
Logga in för att svara.