Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Brazil från oktober och framåt!?
-
Det lattaste ar nog att ta bussen, det tar ca 8tim och kostar runt 400kr.
Det ar ett par bolag som kor strackan, har ar sidan till ett:http://www.viacaonordeste.com.br/2006/paginas/tbl_horario.php
Stannar ni nagon natt i Natal sa kan ni be tex reseptionen ringa och boka biljetter och fa dom levererade for en for en lojligt liten peng, da slipper ni leta upp ratt biljettkontor och koa nar det ar dax att aka.
-
hur e equipments priserna, funderar på att köpa lite nytt innan jag far, e det värt det eller ska jag vänta tills jag kommer ner? jämfört med sveriges priser?
-
Rekomenderar att fixa det du behöver hemma.
Det kan gå att få tag på aningen billigare grejor (smuggel) men utbudet i Br är sämre och priserna normalt betydligt högre.
Det kan vara bra att ha med tex ett extra linsett, får du inte behov av dom så kanske du kan sälja dom med lite förtjänst innan hemresan.
Något som är mycket billigare där är att reparera, så låt inte provisoriska lagningar sitta tills du kommer hem igen.
-
halloj, hoppar in i tråden då det är dags att smälla av den återstående föräldraledigheten – vi åker hela familjen för en 6 mån Brazil kitetour med start 6 augusti. Jag åker med min fru som också kitar och våra 2 vildar, 3 och 5 år.
Flyger in till Fortaleza, fick bäst pris med TAP, mellanlandning i lissabon.
Baserat på reviews på kiteforum mfl är detta reseplanen just nu:
Cumbuco: aug – september
Taiba: september – oktober
Paracuru: oktober – november
Jeri – någon vecka
Sedan ?? nytt ställe…alt stanna mer på det ställe vi gillade bästPris för 1 mån i lägenhet med bra standard vid stranden inkl kök, pool, wifi etc ligger på 6000-8500 kr på de ställen jag bokat. Helt ok pris.
Fler tips på var vi bör stanna alt inte stanna under vår tripp? Enda stället jag tänkte skippa just nu är Ilha de Guariju (eller hur det nu stavas).
Fler som ska iväg med barn till Brazil och vill få sällskap och dela på barnpassningen när man kitar…maila: jomalmgr@cisco.com
-
petting_4;611558 wrote:Äntligen blir det ut o resa en längre stund. Siktet på brazil o kanske cumbuco som man hört ska vara grymmt! Tänkte dra i början av oktober och ett halvår framåt. Tänkte kolla om nån härlig själ går med samma planer eller liknande? eller nån som är där nere då?
Tjenis,
jag planerar en kiteresa höst/vinter och Brasilien känns intressant. Har du hittat boende?
Logga in för att svara.