Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Brazil vs Cabarete
-
Ett ställe jag inte skulle vilja vara mer än en vecka i är Sal på Cap Verde
-
@Trumpeten 516242 wrote:
Ett ställe jag inte skulle vilja vara mer än en vecka i är Sal på Cap Verde
Var du på samma Sal som vi var Vicky? Vi var där tre veckor och hade det så jäkla gött. Träffade mycket kul folk och åkte för jämnan. Det var med vemod vi åkte hem.
-
Kul att höra, hört att andra folk också haft det bra där men allt annat än kitingen tyckte jag sög. Knappt nå kajtare där när jag var där.
Jag var där med familjen.Men vad tyckte du om lokalbefolkningen?
Dyrt som attan?
Uteställen?
Landskapet? -
Men vad tyckte du om lokalbefolkningen?
Jäkligt trevliga. Vi hade vår hängivne chaffis Graciano som körde oss till surfet om dagarna och servitören på en av restaurangerna var vågsurfare – rätt grym enligt sig själv – och trackade oss när vi käkade där för han tyckte vi kitare var fjolliga. Senegaleserna var lite jobbiga men de lärde sig rätt snart att man inte var inne på röka gräs och kolla i butiker så det var lugnt. Dock var det lite svårt att kommunicera med bara engelska som språk så inför nästa resa är det fras-träning som gäller =)Dyrt som attan?
Det var ju billigare än hemma men visst har de lärt sig ta betalt. Tror vi betalade 40 spänn för nyfångad tonfisk och 60 för bra pizza när vi käkade ute. Dock kunde man köpa 8 apstarka caipirinhas för 200 spänn. Gungor och karuseller du vet =) Enligt en fransk ekobonde som bodde med chrille123456789 så var priserna hutlösa i Santa Maria jämfört med övriga öar.Uteställen?
Den som åker dit för att partaja lär nog blivit besviken. Själv tyckte jag det var skönt att komma hem i prima skick.Landskapet?
Ptja, nu behöver jag inte åka till Mars. Jag vet ju hur det ser ut där… =) Hur som helst är det imponerande hur Fritidsresor lyckats få Sal att se ut som en prunkande paradisö i sin katalog. Det är ju fan en sandpannkaka men stränderna är fina. Åker man dit för annat än surf så lär man inte älska stället, så mycket kan jag säga. -
@Trumpeten 516198 wrote:
Ja det skas det fan, Antigua tror jag
Typ 6 pers som sticker dit vid jul, vart är du?Najs. Hur länge är ni där, hur bor ni och finns det plats för fler? Jobbar Januari ut dock och är i San Diego tills dess.
-
Blev inget mer Brazil i år… Istället sitter jag i Teheran just nu.
-
Eddie,
vad fan håller du på med? Kitesurf konsult till Iranier?
Vill gärna veta mer om dina erfarenheter i Brazilen- funderar att dra dit med familjen ( 3 åring och fru) nästa år. Tänkte en road-trip Forteleza- Jericoacoara 2-3 veckor.
Logga in för att svara.