• magwe

Medlem
    30 juni, 2006 vid 09:40

vinklar du en lång och en kort bom samma antal grader så kommer ändarna på den längre bommen att röra sig en längre sträcka. För att få samma effekt så får du alltså göra större bomutslag på den kortare bommen, men denna är å andra sidan lättare att vrida. (det man förlorar i sträcka vinner man i kraft..)

• johanw

Medlem
    30 juni, 2006 vid 10:08

tycker de e gött med en lite kortare bom..

• skotten

Medlem
    30 juni, 2006 vid 14:25

wont a kite turn faster with a longer boom?

• niklas82

Medlem
    30 juni, 2006 vid 15:51

den svänger inte snabbare men det känns så då du inte behöver använda lika mycket ”utslag” och kraft, då längre bom blir som en hävarm.. läs det andra inlägget i tråden, bra svar

• pjoter

Medlem
    30 juni, 2006 vid 16:23

om den svänger snabbare beror på hur lång bom kiten ska ha. sätter du på en kortare än originalbom så svänger den segare eftersom du aldrig kan få så mkt utslag kiten vill ha för att svänga fort.

• mrmille

Medlem
    30 juni, 2006 vid 17:41

Hur mycket det ger beror ganska mycket på kiten också.

Jag kör helst med 45-50 cm medans tjejjen brukar få ta 60 cm till de större drakarna.

Men i normala fall behövs inte större än 50cm

• ric

Medlem
    30 juni, 2006 vid 20:52

som med pickar o morötter har man liten får man se till att röra på den mer!

• niklas82

Medlem
    30 juni, 2006 vid 21:04
    mrmille wrote:

Jag kör helst med 45-50 cm medans tjejjen brukar få ta 60 cm till de större drakarna.

fattar du att du snackar om en halvmeter bom ??? när fan behöver man en halvmeter bom ????? tandem åkning möjligtvis. fullkommligt värdelöst.

Åker med min 40 cm upp till storlek 16. (säg inte att 10cm inte spelar nån roll för du hade gärna haft lika lång pitt som jag)

fruktansvärt gott..

• yfo

Medlem
    30 juni, 2006 vid 22:21
    Niklas82 wrote:
    mrmille wrote:

fattar du att du snackar om en halvmeter bom ??? när fan behöver man en halvmeter bom ????? tandem åkning möjligtvis. fullkommligt värdelöst.

Åker med min 40 cm upp till storlek 16. (säg inte att 10cm inte spelar nån roll för du hade gärna haft lika lång pitt som jag)

fruktansvärt gott..

Haha, Tandem-kites kanske vore något =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.