Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bredbands router

• Bredbands router

Publicerad av safesurfer på 22 maj, 2005 vid 16:46

Ska skapa ett nätverk hemma med delad bredbandsuppkoppling. Har köpt en router(D-Link 624 700kr) för att göra detta men ej öppnat förpakningen än. Eftersom det verkar finnas ett gäng datatekniker här undrar jag om det är en okej router för uppgiften eller om någon annan lösning eller router rekomenderas ex netgear 634u som har samma pris. Ska användas främst med kablar men kan behöva trådlösa funktionen senare.

kaiser svarade 19 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • patrikol

Medlem
    22 maj, 2005 vid 17:39

D-link eller netgear går bra vilket som se bara till att det är en 108 Mbit dom kostar inte mer än 800:- snart är det bara dom som gäller och det är bättre att ligga ett steg före.

• safesurfer

Medlem
    22 maj, 2005 vid 18:03

Ok tack för tipset visst är det 108Mbit enda skillnaden är att netgearen har usb för hårddisk men det ska inte fungerar särskilt bra så det kvittar nog. Netgear 634U 800kr D-Link 624 725kr, samma chip och prestanda annars tror jag. Jag orkar inte åka till hisingen för att köpa netgear om D-link funkar lika bra.

• patrikol

Medlem
    22 maj, 2005 vid 19:01

Nej det är bra grejor vilket som. Hårddiskar skall du inte använda via USB det tar för mycket processorkraft det är Firewire som gäller. Blir säkert hur bra som helst.

• kaiser

Medlem
    23 maj, 2005 vid 05:27

Varför tappar datorn kontakten med routern lite då och då trots att signalen är väldigt hög? Verkar vara många som har problem med det.

• patrikol

Medlem
    23 maj, 2005 vid 06:03

Bra fråga vi håller på att jaga netgear för just det på jobb återkommer när jag vet mer men tror tyvärr att det är lite sådär med trådlösa grejor blåtand osv… Ingen annan som har koll på just det?

• kaiser

Medlem
    23 maj, 2005 vid 11:50

har en dlink. får se om jag orkar ringa supporten. kan ju ha o göra med elektriska fält från det mesta skulle jag gissa. slagrutor o annat svårförståligt.

Drygt som fan att man loggas ut då man håller på att spöa skiten ur polaren i minigolf grin.gif

• patrikol

Medlem
    23 maj, 2005 vid 11:58

Minigolf? Va faen har inte du fastnat i poker träsket!
    Vad är det för sight med någon bra minigolf?

• kaiser

Medlem
    23 maj, 2005 vid 14:29

haha…d e inte speciellt avancerat, men enkelt är bra.
    http://www.jippii.com > games > minigolf

• patrikol

Medlem
    23 maj, 2005 vid 16:10

Gött tack! smile.gif

• kaiser

Medlem
    28 juni, 2005 vid 17:58

har snackat med d-link support ang problem med att man tabbar kontakten med routern på trådlösa. “beränsad eller ingen anslutning” error.
    Uppdatera mjukvaran i routen till senaste så löser d sig. inte så svårt som man kanske kan tro faktiskt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bredbands router

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.