Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bringdal till Naish

• Bringdal till Naish

Publicerad av faster på 13 maj, 2007 vid 21:51

Anders Bringdal har nu skrivit på för Naish. Kul med en ytterligare svensk i teamet.

joins Naish

Naish Sails International is stoked to announce a new addition on the Sails Team – world class sailor from Sweden, Anders Bringdal! He will extend his function as a sail team rider into working with the Naish R&D team on further developing the record breaking and test winning race and freeride sail program. Together with Dan Ellis and Ben van der Steen he is focusing on testing and racing at selected events around the world. ”Anders being based out of Maui is a perfect combination for us in terms of development and motivation to race worldwide”, says Naish Windsurfing product manager Michi Schweiger.

Anders will have his first debut on newly developed Stealth prototypes during the upcoming high reputations Defi wind long distance race in France.

http://www.naishsails.com/news/news_050907.php

pugge svarade 17 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jester

Medlem
    14 maj, 2007 vid 06:55

Gammal nyhet… Kolla denna tråden (som även innehåller bild på proto oav Stealth 08): http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49093

Kan ju bli lite jobbigt att bli snabbaste svensk i teamet nu, boys…

• faster

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:11

Stämmer det var en gammal nyhet, jag var nog ute och seglade. Det är 4:e dagen i rad som det har blåst på HP nu.

• jester

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:16

men va faen! Spara lite vind tills vi dyker upp!!

• tobhed

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:34

Var kollar man vindprognoser bäst när det gäller Haga – DMI?

• getwet

Medlem
    15 maj, 2007 vid 04:44

Sorry Tobhed men HP prognoser är inte så mycket att hurra för eftersom det är ytterst sällan dom stämmer och det pga den lokala sjöbriseffekten.

Vet inte hur många ggr jag snackat med Faster i telefon och beslutat mig för att inte åka ned pga att proggen ser risig ut, men likförbannat är dom sedan ute och kör 6.0-6.5. Och så är det varenda vår/försommar. Så mitt råd är att inte stirra sig blind på proggen eftersom brisen dominerar över grundvinden.
    Kika däremot på SMHIs ordinarie väderprognos, skiner solen och att trycket inte är allt för högt så är det bara att åka och hoppas, chansen är stor kan jag påpeka.
    Om grundvind är syd eller nord tycks inte spela någon större roll, brisen slår gärna igenom nordan. Däremot (rätta mig nu locals om jag har fel) tycks brisen ha svårt att tränga undan en västlig luftström.

Det verkar som om locals på Öland och Kalmar inte bryr sig så mycket längre om prognoser, man kikar ut på flaggan bara och skiner solen så är det väl bara att åka till HP.
    Eller som Faster säger: Tittar aldrig på prognos, det stämmer ändå aldrig här!

• pugge

Medlem
    15 maj, 2007 vid 16:52
    getwet;383301 wrote:
    Sorry Tobhed men HP prognoser är inte så mycket att hurra för eftersom det är ytterst sällan dom stämmer och det pga den lokala sjöbriseffekten.

Om grundvind är syd eller nord tycks inte spela någon större roll, brisen slår gärna igenom nordan. Däremot (rätta mig nu locals om jag har fel) tycks brisen ha svårt att tränga undan en västlig luftström.

Det verkar som om locals på Öland och Kalmar inte bryr sig så mycket längre om prognoser, man kikar ut på flaggan bara och skiner solen så är det väl bara att åka till HP.

Kan bara instämma med Getwet, västligt brukar förbli västlig om inte proggen säger vridande senare! Coolast är när det blåser en svag nordlig vind som på städdagen för ett tag sen, då blåste det 4-5 m/s nord för att runt 13-tiden vrida om till Sw 10-13 m/s och det gick på c.a 15 minuter!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bringdal till Naish

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.