Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bringdals gamla RRD 271, bilder!

• Bringdals gamla RRD 271, bilder!

Publicerad av andreas-f på 25 maj, 2003 vid 18:16

Har för mig att jag skrev nån gång att jag skulle lägga upp lite bilder på min RRD 271. Här kommer två stycken… Tyvärr har jag fortfarande inte fått tillfälle att testa den än, det blåser ju aldrig i det här jäkla landet… Men den ser ju snabb ut i alla fall, och med en skrovvikt på endast 4.2 kg så lär det ju gå undan värre. Bredden är 50 cm och volymen 75 liter.

Brädan ovanför är rolig den också, den har jag haft sen vintern -00 och jag tycker den är typ hur bra som helst.

levieux svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • andreas-f

Medlem
    25 maj, 2003 vid 18:19

Om man tittar på segelnumret som tidigare ägaren kladdat dit så är det lätt att dra slutsatsen att den här brädan har gått fort tidigare… Hoppas på att den kommer göra det igen fast med mig som seglare smile.gif

• jeppe

Medlem
    25 maj, 2003 vid 19:10

Grymt läcker! grin.gif

Vad är det för segel som skall driva ekipaget?

• Knatte

Gäst
    25 maj, 2003 vid 19:38

Snyggt skick! Det blir nog svårt att knäcka S-10 gamla bräda. Det borde ju kunna gå fort i sömnen grin.gif
    Nästan så man får lämna Walk over direkt!
    Jag kan bara kontra med att det är S-7 som har ägt min bräda. ifall jag fattade saken rätt, så är det en kompis till Bringdal som har ägt mitt ex.

• Knatte

Gäst
    25 maj, 2003 vid 19:50

Så här ser min bräda från -97 ut! Någon som vet något mer om S-7? Blev lite nyfiken på vem detta är.

• blowfish

Medlem
    25 maj, 2003 vid 20:23

Tjena !
    Man kan söka efter segelnummer på SBF. En sökning på s-7 ger svaret Kristina Willqvist.
    Kan det stämma ?

• Knatte

Gäst
    25 maj, 2003 vid 20:28

Tack för infon.
    Jag vet faktist inte. Jag hörde bara att den förre ägaren hade köpt den av en tjej och hon ev. skulle vara kompis med Bringdal. Så det kan ju stämma ifall det är en tjej som har S-7.

• judo-freddan

Medlem
    25 maj, 2003 vid 21:11

Det kan nog stämma. Köpte lite grejer av Kristinas exman för nåt år sedan. Hon bor (mig veterligen) i Linköping och jag vet att hon känner Bringdahl ganska bra för hon brukar ibland ha hela segellinjer från honom att sälja.

• andreas-f

Medlem
    25 maj, 2003 vid 21:41

Motorn i den här maskinen är ett Simmer ProRace 6.2, år 2001, som jag köpte begagnat nyligen. Det ser väldigt bra ut men tusan vad svårt det var att rigga! Har inte fått riktigt ordning på det när jag har provriggat, det verkar som att man måste dra extremt mycket i nedhalet för att få det bra. Fenan är på 31 cm.

Skicket på brädan är jäkligt bra, några små skador i ytskiktet bara men det är mest kosmetika. Sedan är däcket lite mjukt mellan stropparna också, men det är väl priset man får betala för en såpass lätt bräda. 2000 kr var den lätt värd i alla fall, bara att få ha den hängande på väggen är värt en hel del…

• markus-o

Medlem
    25 maj, 2003 vid 23:11

Jo, nog fan lär det rinna iväg om du vågar hålla i alltid…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2003 vid 09:15

jag har kanske 10 bilder hemma på rrd 271 brädan
    lite en liten ögonsten för den speedintresserade
    läcker design också, kanske jag lägger in dem.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2003 vid 09:44

fattar int riktigt hur man får ner vikten på
    en bräda till 4.2 kg, troligtvis har du en 110%
    tävlingbräda, som bara har kolfiber i flera lager
    under fotstropparna och kring fenan, och kanske lite
    där man står ibland.
    Säkert är laminatet tunnt som ett eggskal i nosen
    gjord för sådana som inte får katapultfall av segelovana.
    som S-10 tex.

• andreas-f

Medlem
    27 maj, 2003 vid 09:00

Så speciellt hållbar är brädan antagligen inte, helt sant… Å andra sidan så är nog den här brädan byggd med lite nogrannare tillverkningsteknik än vanliga serieproduktionsbrädor, vilket gör att den inte innehåller en massa onödigt spackel mm som ökar vikten, så kanske är det inte så farligt ändå. Men ett kastfall rätt ner på nosen lär den ju inte klara av…

Helt sjuk känsla att hålla i brädan i alla fall. Den är verkligen lätt som en fjäder, känns nästan overkligt.

/Andreas

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 13:48

fyll den med vätgas så den flyger iväg.
    Du får nog inte lämna den i då det kommer vindpustar
    då flyger den nog iväg, hade det problemet
    med en femkilos bräda jag hade.
    Det ar nog lyxmaterial och inte vanliga seriefuskbyggen du har.

• soulsurfer

Medlem
    2 juni, 2003 vid 10:01

rrd271

• soulsurfer

Medlem
    2 juni, 2003 vid 12:20

d

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bringdals gamla RRD 271, bilder!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.