Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bris på Haga i helgen?
-
Bris på Haga i helgen?
Publicerad av douglas-l på 23 april, 2009 vid 05:28Någon som kan kasta ut lite knotor och fladdermussvansar och spå en prognos? Förutsättningarna verkar så här långt vara bra, S i grundvinden och rejält varmt.
Kenneth – vad ser du i kaffesumpen?johanc svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
jag är på väg upp och tycker det ser jävligt lovande ut. borde bli lite åka av. lite lite vatten för tillfället bara.
Ni som tänker åka dit. Ta med en räfsa och var med och styr upp stranden någon timme eller två på söndag så kan vi alla segla på eftermiddagen! -
Ser det inte ut att bli lite väl mycket ost i sydvinden? Iaf på lördagen. Söndagen ser riktningen bättre ut men det ser ut att vandra in en hel del tunna höga moln vilka brukar kunna slå ut eller försvaga brisen.
Sen skall det ju parkera sig ett fett högtryck över baltikum i helgen vilket enligt många rävar brukar betyda att brisen uteblir. Det är dock inget jag har erfaranhet av själv.
Men vi får se. Det borde vara torrt och fint i marken nu iaf. Det känns lite som om morgondagen(fredag) får vara proof of concept om det blir bris i helgen eller inte
-
Fredag
Mellan sydväst och syd, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s
Lördag
Syd, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s
Söndag
Syd, 6-10 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/smen smhi har ju visserligen haft fel förr
-
Jag brukar gå efter det som de flesta prognoser säger. Nu säger smhi emot alla andra. Dessutom uppdateras långtidsprognoserna bara en gång om dagen så det är gårdagens prognos. Får se vad de säger vid 13 tiden när de brukar uppdatera.
Jag tycker att windguru och windfinder brukar vara riktigt bra öland.
-
noll koll för tillfället.
du har garanterat bättre koll än mej nuförtiden.
men som dom säjer på haga. We drive if it blows
-
Nu ser det betydligt bättre ut igen.:laugh: Bara ostan kan hålla sig borta ifrån lördagen så.
Logga in för att svara.