Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris på Hagapark i helgen?

• dr-masse

Medlem
    25 juni, 2009 vid 08:43

Shit, har det varit så bra där? Surfa på! säger jag bara…

• mes

Medlem
    25 juni, 2009 vid 08:54
    andreasalm;555282 wrote:
    ja det blåser ju inte för lite dessa dagar i alla fall, 14 i medel och 17 i topparna N på Ölandsbro lågbrodel just nu. Mätaren på Haga visar lite i underkant när det blåser NNO.
    Körde 4.0 på haga hela dagen igår…

Stön…det var ju det man ville veta igår…jag håller på att boka om familjens aktiviteter för att kunna landa i HP idag 13.30. Om det mojnar så bränner jag ner något på plats…

• blabussen

Medlem
    26 juni, 2009 vid 05:16

Det ser dåligt ut nu på morgonen. Ost på mätaren, nord-ost enligt prognos. Vad tror ni om helgen?

• speedkenta

Medlem
    26 juni, 2009 vid 05:33
    blåbussen;555463 wrote:
    Det ser dåligt ut nu på morgonen. Ost på mätaren, nord-ost enligt prognos. Vad tror ni om helgen?

Ibland undrar jag var det är med er.
    Blåser det skall jag åka det blåser inte nu. Faktum är att vi har haft vind 6 dagar i veckan i två månader. En världscuptävling i speed. Kristiflygar helg med Speed och freestyle. En Formulatävling samt en midsommarcup vi har haft vind på alla tävlingar. Klas A från kungliga svenska hufudstaden har varit här på sem i 4 veckor han har seglat i praktiken varje dag.
    När det är nordan lägger sig vinden på kvällen även på syd har med månen att göra.
    Det kommer att bli massor av vind i eftermiddag.
    Sen sitt inte och leta efter olika vindprognoser hit och dit. Dmi Foreca och allt vad fan det heter.
    eller sitt här och undra.
    För faktum är att det blåser och idag skiter jag i det skall ta min son med mig.
    Här nere i södern dvs Europa seglas det

• bjornen

Medlem
    26 juni, 2009 vid 07:09

Kan säga att det var värt varenda krona att åka ner igår. Drog 0500 från Sthlm och seglade mellan 11 – 17 så idag känns det i kroppen :tongue: Riktningen gjorde att det var kasst inne vid stranden men där ute, jösses vad det blåste. Fick tom med mig frugan som njöt i solen 🙂 Grym dag helt enkelt.

//Björn

• johan_m

Medlem
    26 juni, 2009 vid 08:41

Hoppas på bra väder nu lördag, söndag,kommer dit lördag förmidda/lunch

• tbsurf

Medlem
    26 juni, 2009 vid 08:48
    Bjornen;555478 wrote:
    Kan säga att det var värt varenda krona att åka ner igår. Drog 0500 från Sthlm och seglade mellan 11 – 17 så idag känns det i kroppen :tongue: Riktningen gjorde att det var kasst inne vid stranden men där ute, jösses vad det blåste. Fick tom med mig frugan som njöt i solen 🙂 Grym dag helt enkelt.

//Björn

Är lätt avundsjuk på din initiativförmåga björnen 😉
    Har barnfri vecka och lugnt på jobbet och kommer ändå inte iväg.. skandal fan

• s66

Medlem
    26 juni, 2009 vid 15:54

Mina första timmar på vattnet efter knäskada. Pangdrag i 4,7 och ofta överriggad tre dgr i sträck…imorgon lör blir de åkning igen såklart.
    Riktigt bra krut i vinden!!

• speedkenta

Medlem
    26 juni, 2009 vid 16:02
    S66;555582 wrote:
    Mina första timmar på vattnet efter knäskada. Pangdrag i 4,7 och ofta överriggad tre dgr i sträck…imorgon lör blir de åkning igen såklart.

ja fan satt här med med min gåva till eftervärlden (min son)
    Pugge seglade i 35 knop precis utanför haga så hela badstranden reste sig och kollade. Kul
    Robban tryckte till med 37 knop. Sem kom ju Emanuelsson och körde över 40 knop. Som sagt var mätaren ligger lite i lä på denna riktning.
    Kul att se att en del seglade inte idag utslitna.
    Annat roligt var (klart han tyckte inte det var kul) att Mr speed på konfen sumpade sin kolbom dag 1 och dag 2 så tappade han sin bräda splitter ny. Och den har vi inte sett sen dess. Så om ni är runt kallekrona eller gislövshammar och hittar en bräda så försvann den från haga

• styret

Medlem
    26 juni, 2009 vid 21:09
    S66;555582 wrote:

är du på öland din gamle fähund?

• surfen

Medlem
    27 juni, 2009 vid 01:21
    Speedkenta;555583 wrote:
    ja fan satt här med med min gåva till eftervärlden (min son)
    Pugge seglade i 35 knop precis utanför haga så hela badstranden reste sig och kollade. Kul
    Robban tryckte till med 37 knop. Sem kom ju Emanuelsson och körde över 40 knop. Som sagt var mätaren ligger lite i lä på denna riktning.
    Kul att se att en del seglade inte idag utslitna.
    Annat roligt var (klart han tyckte inte det var kul) att Mr speed på konfen sumpade sin kolbom dag 1 och dag 2 så tappade han sin bräda splitter ny. Och den har vi inte sett sen dess. Så om ni är runt kallekrona eller gislövshammar och hittar en bräda så försvann den från haga

Klart att det svider, men va fan kanonväder och en massa vind fick man i alla fall, jisses vilken vecka. ” nästa blåsdag så riggas det med stålwire”

Skam den som ger sig bilen är lastad med nya brädor, så nu är man klar för nästa blåsdag.

surfen “Mr Speedo”

• imported_macts

Medlem
    27 juni, 2009 vid 09:57

Äh, jag tror att Haga-brisen är en myt…det har nog inte alls blåst..(näe, jag är inte bitter…..)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris på Hagapark i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.