Senaste nytt Forums BROMMA SKIDSPORT OSERIÖS SKITBUTIK!

• jacob-holmqvist

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 21:29

Kan inte annat än hålla med – hur oanonymt är det att heta diverse konstigheter och fylla i saker som hobbies – vindsurfing?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 07:02

Vänd på steken:

Tänk att du jobbar som försäljare i en butik. In kommer en kille med en trasig cykel. Du ser att det är en sju år gammal damcykel, men killen påstår att han köpt den för bara två år sedan och att det skulle vara en herrcykel av senaste modellen det året. Hur reagerar du? Nataglige skulle du tro att killen var tokig!
    När har dessutom inte kan visa att han köpt cykeln för två år sen, efterom han saknar kvitto, vad fan ska man göra?

Det är rent ut sagt skit att Skidsport sålt en gammal damdräkt. Pinsamt! …men som kund har man också ett ansvar. Tar man inte det, får man faktiskt skylla sig själv.

• xavier

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 07:29

Hur svårt kan det vara att spara ett kvitto?!

När du köpt prylen tar du kvittot, en häftapparat och ett blankt A4; häftar fast kvittot på A4at och slänger in alltihop i en pärm som du skriver “KVITTO” på. KLART!

det är allt, inte särskilt svårt. Har du problem, letar du upp kvittot direkt och så slipper man skriva en massa nonsens på konfen; Steffo, microvågskonfen, sängkonfen, ARN eller vilken konf du nu händelsevis känner för att spy galla i.

Jag förstår både Uffe och Skidsport trots att jag aldrig har haft med någon av dem att göra wink.gif Men det sådana här påhopp i ett allmänt forum löser tyvärr inget.

/ut och gör en tabletop, en cheeseroll eller något annat som får en att känna sig som herren på täppan…

• brutus

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 07:35

huvet på spiken o bra liknelse!

En del av ansvaret är konsumentens, ialla fall vad det gäller att spara kvittot(!), men pinsamt dåligt av SSB…

Pinsamt även att köra runt i en dräkt med formgjutna tuttar crazy.gif blush.gif

Med ett sådant utbud av dräkter o annat som det ändå finns så gör man som kund bäst i att kolla marknaden innan man köper, kolla tester, kolla tillverkare, kolla konfen!, kolla med polare, etc. SE’N slår man till med lite bättre koll på läget wink.gif, slipper känna sig blåst på konfekten…

Fortfarande dåligt av försäljaren i fallet att packa på en junk, men det är den som köper som skjuter stolpskott.

kontentan – spara kvittot.

/m

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 11:00

själv har jag råkat ut för något motsvarande
    främst av surfersparadise och brädseglarskolan,sthlm.
    De skickade fel grejor åt mig för långa bommar,
    fel bommar, skitmärken m.m istället för vad jag beställt.
    Defekta fenor som man fick laga för att de inte skulle
    glappa i fenboxen, samt slipa till.
    Fula grejor på grejorna, dvs svårsålda saker som blir över.
    Samt helt andra våtdräkter än de jag beställt m.m.
    Bommen fick jag kapa av rören 40cm för att kunna använda
    överhuvudtaget, kass kvalite också gick sönder efter ett tag.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 11:06

Bara en nyfiken fråga! Varför behöll Du produkterna om Du fick dels fel produkter samt defekta produkter. Du funderade aldrig på att skicka tillbaka grejorna ?
    /Mats

• nordgren

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 12:23

Ja jag säger då det….hur puckad får man vara om man behåller en 40cm för lång bom om de skickat fel?
    Skickar de fel så är det ju deras ansvar att skaffa fram rätt prylar igen åt dig.

Man vet ju inte vad man ska tro…

• sunil

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 12:32

De e allt en jävla soppa de här, de blir inte många meter surfade om man ska följa sånna här dokusåps intriger… wink.gif

• waterboy

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 16:12

hej
    varför stör ni er så mycket på alla som inte loggat in sig?
    den här personen anklagade butiken men jag tycker han hade rätt på varje punkt. Sen om det var snällt/smart att lägga ut den på internet ur en annan fråga.
    jag tycker alla har blibit väldigt aggresiva på den här diskussionen, inte vad jag brukar se hos surfare…

sen kommer det upp dumma inlägg emellanåt, men kan man itne säga åt admin att ta bort sådant kränkande eller vad de nu är…
    ett förslag…
    /abbe

• waterboy

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 16:30

hejsan.
    har itne varit med om liknande, eftersom jag itne köpt nåt av dom förutom en surffilm som var dålig men inte deras fel…
    men när jag kom dit och skulle kolla på min första bräda så frågade jag massor, men han förklarade på “surfspråk” som jag inte förstog självklart. men när jag frågade, så kollade han på mig som om om jag vore helt dum i huvudet och va itne särskilt trevlig sen…
    han var så självsäker och kände sig jätteduktig bara för att jag inte kunde något, typ…

Sen har jag ett citat från en som jobbade där när jag frågade vilken bräda jag skulle ha, hade bara surfat pråm och kunde inte stå i stroppar, han sa då:
    “Ja du, jag har ju surfat ca en gång i veckan i 10 års tid nu så kommer faktiskt inte ihåg vad man hade för behov på den tiden..” + mera blaj…….
    bara en liten fundering, hur trött jag än var på mitt jobb skulle jag inte uppträda så. + att de verkar tro att det är en ära att få prata med dem där…

mina erfarenheter av bromma skidsport, men kanske blir bättre nu när jag kan språket… hehe
    /abbe

• rambo_johnson

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 16:33

Svar till:

Jag vet inte om det är fler som delar min åsikt att Bromma Skidpsort verkigen är en oseriös butik som inte verkar ge ett piss i sina kunder, dvs vi surfare. Eller vad säger ni om den här historien.

För nu två år sen var jag inne och skulle köpa nya våtdojor och en ny våtdräkt.

De hjälpte mig hitta en våtdräkt för dygt 2000kr, en Sola Vision. Nu två år senare har våtdräkten i princip ramlat i bitar, sömmarna går upp överallt – efter bara 6 surftillfällen! Jag gick tillbaka med dräkten och trodde i min enfald att de trots att jag inte hade nåt kvitto kvar ändå skulle se problemet och hjälpa mig med nån form av rep eller ersättning. Inte! Nej istället trodde de inte på mig när jag sa att jag köpt den för 2 år sen hos dem. Han trodde jag ljög! (kunden har alltid rätt var det väl – eller?). Jag kontaktade då Sola i england själv. Och det var inga problem. Skicka bara hit dräkten sa de. Sagt och gjort. Nu ringde de från Sola. De trodde inte sina ögon när de packade upp dräkten. Den var inte 2 år gammal, utan 7!!! Och det var dessutom en Ladies!. Hur FAN kunde bromma stå där och säga att det var en ny dräkt som passade mig bra ?!? (Jag är kille och ca 1.80 lång). Dräkten hade helt enkelt börjat ramla isär för att den legat och torkat i butikens förråd!! Och dessutom i efterhand vägra att ta ansvar för vad de prackat på mig!! Nu åker jag på att köpa ännu en våtdräkt – men den tänker jag djävlar inte köpa på Bromma.

Vid inköpstillfället försökte han också få mig att köpa ett par dubbelt så dyra dojor som jag ville ha – i fel storlek! (de fanns inte i min storlek). De jag köpte var på rea och passade utmärkt.

Vad i hela friden håller de på med?!? Det är jävligt synd att en sån urusel butik skall lyckas överleva när en hel del andra butiker har försvunnit. Som tur är finns ju Beli marin i täby och de skall få mina vindsurfingslantar i forstättningen.

Bojkott av Bromma! //uffe

[/ QUOTE ]
    säg nån dräkt som håller nuförtiden tacka vet ja grejerna på 80 talet dom e nya som köpa igår…

• kitelife

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 17:04

Ja det här fenomenet är ju inte direkt ovanligt…

Köpte en Zkins dräkt på våren, efter 3 ggr i vattnet sprack en söm på knät och all tejpen över sömmarna började rammla av… eftersom jag inte köpt dräkten på min hemort ringde jag till handlaren och fick till svar oki inga problem vi fixar senare när vi träffas… till hösten träffades vi (tjock dräkt så jag anväde den inte så många ggr till det året) då säger han nä fan det är inget vi kan göra något åt…

Handlar inte mer av dom…

Försökte beställa en ny steamer i våras, först tog det 3 veckor men det va fel storlek, sen tog det 3 veckor till och det var rätt storlek men fel dräkt (modell), sen hände det inget på förlång tid och ingen förklaring¨, så jag bestälde själv direkt från fabriken det tog mer än 6 veckor att få hit dräkten (och jag fick betala vid beställning) men till sisst kom den ; ) och det var rätt dräkt och allt, nu hänger den i garderoben och ser jätte fin ut men tyvärr är det för kallt att prova den ; ( så jag får snällt vänta tills nästa år igen …

Som tur är har jag en Pyro så kite blire i vikket fall ; )

• thelee

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 09:14

Vem som har rätt och fel i denna fråga ska man inte ens försöka analysera tror jag, bara inse att det alltid fins två aspekter i en konflikt. Dock kan jag tänka att det lätt kan utnyttjas att man sitter i monopol situationer som surfbutikerna gör, finns ju inte så många. Själv skulle jag dock inte heller bytat in dräckten (har jobbat i butik i 4 år). Men nån övernskommelse borde ju kunnat nås, hoppet för det har nog dock dött i och med denna tråd. Hoppas iaf att anonym fått tag på en schysst dräckt till slut och att den inte faller i bitar.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 12:19

Godeg
    Det är givetvis olyckligt om man tappat kvittot, men det är inte det som bör diskuteras, killen hade ju de facto inget. Kanske har säljaren inget formellt ansvar om kunden ej kan bevisa sitt köp, men det borde ändå vara hederlig praxis att göra allt man kan för att den här killen inte skall behöva bli så besviken. Bromma borde väl, om något, iallafall själva kontaktat Sola och försökt göra det bästa av situationen. Man får väl mötas halvvägs. Och i detta fall verkar det som att bromma inte lyft ett endaste finger för att hjälpa till. Och det är dåligt.

haj

• hank_the_tank

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 13:43

Svar till:

wallen active sports asså, är de slarviga, har de inget vettigt system vid leverans av varor eller försöker de luras? hade en massa strul med dem vid ett brädköp, ingen fena, luftskruv eller fenskruv, fick betala mer än överenskommet pris, dålig koll på vart grejerna de skickar blir av etc etc…man börjar ju undra
    nu fick jag faktiskt vad jag skulle ha och hade betalt för (i slutändan till rätt pris) även om det tog alldeles för lång tid och krävdes otaliga telefonsamtal…
    /F

[/ QUOTE ]

Samma problem upplevde jag när jag skulle beställa lite varor från Walléns. Jag beställde på en tisdag och eftersom jag skulle åka iväg och surfa till helgen så skulle jag behöva grejerna redan på fredag. “Inga problem”, sa dom. Varorna kommor torsdag-fredag. Fint, tänkte jag och gick och väntade på grejerna. Dagarna gick, men några grejer kom inte. Insåg till slut att det inte skulle bli några grejer till helgen.
    Så på måndagen ringde jag och undrade var grejerna var? Fick då reda på att dom var skickade men fick inte reda på något kollinummer, så jag kunde inte kolla försändelsen. Men när grejerna inte kommit på onsdag heller så ringde jag dit och frågade igen var dom var? Då visade det sig att min försändelse visst inte hade gått iväg!!! Men nu skulle dom iaf skicka den. Och i mitten på veckan efter kom mina grejer! Nästan två veckor försenade!!
    Men inte nog med det. Utan när jag väl öppnade kartongen upptäckte jag att det var fel skor jag hade fått och att det var fel storlek i huvan. Och jag ville inte skicka tillbaka sakerna heller då jag behövde dom, det börjar bli kallt i vattnet lixom, och jag ville inte behöva att riskera vänta ytterligare en månad. Våtdräkten var iaf rätt, men den har redan börjat spricka i baken(fast det är väl inte Wallens fel) efter bara 5-6 användningar.

Summa summarum: Jag fick vänta nästan två veckor extra på mina varor och när dom väl kom var 2 av 3 dessutom fel! Inget vidare första intryck jag fick av Wallens! Ska passa mig noga för att beställa därifrån igen.

Ok, är säker på att andra har haft positiva erfarenheter från Wallens. Annars skulle dom nog knappast överleva. Men det här är mina erfarenheter från dom.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums BROMMA SKIDSPORT OSERIÖS SKITBUTIK!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.