-
BRRR….=)..hehe..
Fyfan va det har blåst idag…lite överallt verkar det som, efter läst lite inlägg på konfen..såg något om 30m/s..woha!
Blåste upp mot 25m/s inatt här i GBG vid öarna.yaya..Idag har man fått surfat iallafall!
Åkte till GOTSKÄR, men vinden/riktningen sög balle just där, inte en chans att man skulle kunnat ta sig ut äns med 6.0!Lite kinkig blev man/vi ju, när man hörde här inne att stället skulle vara “guld”..fan vi kunde lika väl vart i silvik o fått garanterat tokdrag..menmen, vi åkte till en annan båthamn som låg ungefär på samma ställe fast lite längre upp/ner? av havet?..höhö.
Där iallafall blåste det grymt!!
Jag,Kalle,Criss körde 5.0 medans colleman laddade med 5.7!
under riggandet blåste det apa, men precis när man gick i vattnet droppade det av rätt lägligt:(
fick inte äns planing, la av ett slag en bit ut o åkte in för att vänta på vinden..(Basse kom o skulle joina oss i kylan;))även han som föreslog stället kom senare(jan) så man var endå ett litet gött gäng!
Vinden kom o gick, detsamma gällde vind riktningen, detta ställe var inge bra på Nord, inte heller Nordnordväst, men nordost rockar det grymt!När vinden kom o riktningen stämde var det fan fett,byggde endel hoppvågor imellan åt..vi var tok överriggade allihopa..förutom Kalle som inte fick något gött surf alls..höhö.
Första vändan åkte jag på ett sjujävulskt kastfall, kändes som en sådär kul inledning på surfandet..fyfän!!!! va kallt det är/var just då, frös som aldrig förr, inte äns mina biltema höll fortet.
Men lite senare dök solen upp o jag bytte om till mina blåa tummisar, dem e fan grymma!! satte både loopen o spocken efter det…Byigt som fan vinden pendlade mellan 5m/s-16m/s..det samma med riktningen, den kunde inte hålla sig där det var som bäst(NORDOST/OSTNORDOST)
Men en bit ut var det bra med vind vilken riktning det än var(utav dem jag nämde),synd att bökigt att ta sig dit..så min slutsats förutom loopen o spocken,
en kass skit kamera som började fungera när vi var påväg hem , hela denna dagen får ett –här e en bild eller 5…
Logga in för att svara.