Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BRRR….=)..hehe..

• BRRR….=)..hehe..

Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 6 december, 2003 vid 15:45

Fyfan va det har blåst idag…lite överallt verkar det som, efter läst lite inlägg på konfen..såg något om 30m/s..woha!
    Blåste upp mot 25m/s inatt här i GBG vid öarna.

yaya..Idag har man fått surfat iallafall!
    Åkte till GOTSKÄR, men vinden/riktningen sög balle just där, inte en chans att man skulle kunnat ta sig ut äns med 6.0!confused.gif

Lite kinkig blev man/vi ju, när man hörde här inne att stället skulle vara “guld”..fan vi kunde lika väl vart i silvik o fått garanterat tokdrag..menmen, vi åkte till en annan båthamn som låg ungefär på samma ställe fast lite längre upp/ner? av havet?..höhö.

Där iallafall blåste det grymt!!
    Jag,Kalle,Criss körde 5.0 medans colleman laddade med 5.7!
    under riggandet blåste det apa, men precis när man gick i vattnet droppade det av rätt lägligt:(
    fick inte äns planing, la av ett slag en bit ut o åkte in för att vänta på vinden..(Basse kom o skulle joina oss i kylan;))även han som föreslog stället kom senare(jan) så man var endå ett litet gött gäng!
    Vinden kom o gick, detsamma gällde vind riktningen, detta ställe var inge bra på Nord, inte heller Nordnordväst, men nordost rockar det grymt!

När vinden kom o riktningen stämde var det fan fett,byggde endel hoppvågor imellan åt..vi var tok överriggade allihopa..förutom Kalle som inte fick något gött surf alls..höhö.
    Första vändan åkte jag på ett sjujävulskt kastfall, kändes som en sådär kul inledning på surfandet..fyfän!!!! va kallt det är/var just då, frös som aldrig förr, inte äns mina biltema höll fortet.
    Men lite senare dök solen upp o jag bytte om till mina blåa tummisar, dem e fan grymma!! satte både loopen o spocken efter det…

Byigt som fan vinden pendlade mellan 5m/s-16m/s..det samma med riktningen, den kunde inte hålla sig där det var som bäst(NORDOST/OSTNORDOST)
    Men en bit ut var det bra med vind vilken riktning det än var(utav dem jag nämde),synd att bökigt att ta sig dit..

så min slutsats förutom loopen o spocken,
    en kass skit kamera som började fungera när vi var påväg hem mad.gif, hela denna dagen får ett –

här e en bild eller 5…

JOHN_J_RAMBO svarade 20 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

Gäst
    6 december, 2003 vid 15:47

när det var som bäst…

• jopi

Medlem
    6 december, 2003 vid 16:55

Efter mycket tvekan drog vi till Halmstad men det såg inte så bra ut, så vidare till Mellbystrand, Båstad, och slutligen hammnade vi i Torekov. Där tvekade vi länge p.g.a kylan men till slut hoppade vi i och det blev en riktig höjdar dag faktiskt.
    Lite bilder: http://195.38.7.21/cgi-bin/showphotos.cgi?folder=Torekov_2003

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    6 december, 2003 vid 17:10

men sheeet!
    stod ni o tveka?
    jag hade dratt ut innan jag hunnit dratt nedhal!!!!

fan va nice det ser ut, gött o se att det finns antusiaster kvar här inne..Hur var det annars do???

• jopi

Medlem
    6 december, 2003 vid 17:16

Svar till:

men sheeet!
    stod ni o tveka?
    jag hade dratt ut innan jag hunnit dratt nedhal!!!!

[/ QUOTE ]
    Det var isen på vattenpölarna som fick en att tänka efter lite. Men det var faktiskt inte alls så farligt som vi trodde. Annars brukar vi ha en +5 graders gräns, men den har nu blivit flyttad till +1 smile.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    6 december, 2003 vid 17:20

oki..min gräns har höjt sig efter idag grin.gif
    till + 10!!!!

• imported_borje

Medlem
    6 december, 2003 vid 17:39

Hur i helv_te kunde ni köra utan handskar confused.gif confused.gif Hur länge körde ni? Själv tycker jag det är på tok för kallt att köra nu, det ger inte mycket. Men måste man dämpa abstinensen så måste man laugh.gif

• the_novice

Medlem
    6 december, 2003 vid 17:55

Skulle heller inte kunna köra utan handskar. Var ute två timmar i Björlanda idag, bra drag i 6.4 och lite större chop än i fiskebäck…
    Kör med tummvantar med separat pekfinger vilket funkar rätt bra, värst var det om fötterna och att rigga ner isig utrustning, men det är helt klart värt att segla fortfarande.

• imported_borje

Medlem
    6 december, 2003 vid 18:22

Först när man får amputera ett ben eller två på grund av köldskada som man kan fundera……….. skulle kanske inte gått ut idag smile.gif

Hang Loooooooose and cold

• jopi

Medlem
    6 december, 2003 vid 22:25

Tror vi var ute ca 1 timme. Jag fuskade och körde med öppna handskar, men Ola på bilden hävdade att det inte var några problem helt utan.

• endy

Medlem
    6 december, 2003 vid 22:46

Shysst, det var dålig vind i början i Halmstad och vågorna avtog mer, men framåt 11 tiden slog det till och vred över på nordost och det ökade igen, så Tylösand funkade fint, och det var skapliga vågor, så man är rätt nöjd!

Vart i Torekov går man i, verkar ju bygga bra vågor på n/no.

Hade gyt!

• surferboy_criss

Medlem
    6 december, 2003 vid 23:06

Yeaa det var Gött idag !! Nu har man lugnat ner sina surfnerver!
    Okay lite kallt men med solen rockade stället hehe.
    Nytt rekord för surf i sverige för min del idag .
    Alohaaaa
    // Crissss

• jopi

Medlem
    6 december, 2003 vid 23:13

Vi såg 3 seglare från tylösand, antar att du var en av dem. Tror det låg lite för mycket på nord så ni fick ligga ganska långt ut. Om du har ett okänt nummer på din telefon så var det jag.
    Vi hittade en liten väg ner till havet brevid campingen. Bör nog bara köra där på vinterhalvåret, inte så populärt att köra omkring på småvägar vid havet på sommaren.
    Vi kom till Torekov vid 11 så det kan nog stämma att det ökade på lite då.

• baywatch

Medlem
    7 december, 2003 vid 01:23

Riktigt kallt idag, men det hindrade inte mig från att prova min nya 3,7:a. Vinden var byig som f-n. Helt plötsligt flög man iväg eller så kom man ingen stans. Men det var ju gött att rasta grejorna det lilla som blev surfat!!

• karapp

Medlem
    7 december, 2003 vid 16:44

Fan…

med 4/3 dräkt blev det för kallt, orkade inte rigga om till större från 5.0, fick en planingsvända. Kul! frown.gif
    Blir till att införskaffa en tjockare torrdräkt så man kan köra lite längre.

Tog ialla fall lite bilder från gottskär, de kommer
    upp så fort jag framkallat rullen!

• styret

Medlem
    7 december, 2003 vid 20:15

drog ut idag eftersom jag inte hade nån skjuts igår. men en vecka plus/minus några dagar så kan jag äntligen köra själv.

dety var fin jämn vind från väst från haga runt 8-9 sekundmeter ((får väl räknas som jämt för att komma från väst)

frös inte en gång helt underbart fastän ett hål i skon, lite silvertejp ett par varv runt foten gjorde susen.

jag började tvivla¨på att jag skulle hinna köra ut till surfet själv i år men om vädret fortästter såhär så är det ingen omöjlighet inte.
    skriver upp i veckan, önska mej lycka till.

mens om sagt idag, söndag den 7:e var störtfint med lite sol och sådär med. körde med 5/3 dräkt samt lite förstärkningsplagg och några typ diskhandskar fast laboratoriemodellen. fint som snus. kukigt frunt vatten iofs.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BRRR….=)..hehe..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.