Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brukar ni öppna "luftskruven"?

• jester

Medlem
    2 november, 2006 vid 13:51

Och slutligen: surfar du slalom a la worldrekordspeedracemust, skit i skruven, vem vill ha extra 50 g av metall i brädan.

Kan nog stämma… Martin van Meurs (kom 2:a på ESM igår, och hade en GPS max på 47 (!) knop) hade “glömt” att skruva i skruven i en av sina brädor. Bubblade ut lite vatten där i solen. Hans kommentar när jag påpekade detta: “ooops!” 😀

• calle_b

Medlem
    2 november, 2006 vid 17:12

Härligt Jester!
    HAHAHA! Jag menar juh det! 😉 Hans “ooops” är juh bara en bortförklaring. Hade han haft luftskruven där hade han säkert inte nått 47 knutar.

• lolve

Medlem
    2 november, 2006 vid 18:12

jag hade helt glömt bort att skruva upp den när jag laga( men det var bara ett jack liknande, mer intryckt), vad skulle hända om jag öppna den nu ?:S

• Oregistrerad

Gäst
    2 november, 2006 vid 19:05
    thomme wrote:
    Mården wrote:
    det va väl en bra sak att den pös då lär väl brädan va tät

Bara för att skapa mer förvirring.

Jag har en Airinside 125 ( ihålig o lätt ) som läcker. Hur mycket den läcker beror på vilken fena ( tuttle box ) jag använder. Orginalfena stenhårt skruvad läcker inte många cl men med ickeorginal fena med dålig passning i boxen kan jag tömma på 0,5 – 2 liter beroende på hur länge jag kört.

Men när jag skruvar ur luft skruven pyser det!

Min tanke är att det är någon spricka i fenboxen som läcker vid belastning av fenan eller av vattentrycket vid planing.

Och jag skruvar alltid ur luftskruven på den brädan ( men inte mina andra ) och lägger den så att hålet ligger neråt
    jag skulle gissa att vattnet trycks in i fenboxen och det är det enda hålet i brädan så luften kan inte komma ut när vattnet pressas in då bildas det ett övertryck som pyser ut när skruven öppnas
    mård

• smurff

Medlem
    10 november, 2006 vid 23:26
    LoLve wrote:
    jag hade helt glömt bort att skruva upp den när jag laga( men det var bara ett jack liknande, mer intryckt), vad skulle hända om jag öppna den nu ?:S
    Troligtvis inget. Om det bara var en intryckning så var brädan antagligen tät bär du lagade.
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brukar ni öppna "luftskruven"?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.