Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing brunotti 125 <-> 140

• brunotti 125 <-> 140

Publicerad av kjt på 26 januari, 2005 vid 14:36

Har fått ett bra erbjudande på en brunotti LE wood 140…Nån som har erfarenhet av den (förutom att den knäcks, den biten vet jag redan), tex jämfört med 125 som är bredare. Eller brunotti 140 kontra labrat 140?

zoolander svarade 20 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • patrikol

Medlem
    26 januari, 2005 vid 16:41

Labraten är en bättre bräda tycker jag den kräver mer vind men du kan kanta bättre med den.

Tycker att den är betydligt skönare.

Brunottin är bra den med planar lite tidigare men kan inte kanta emot lika hårt med.

Du får fler dagar med Brunottin eftersom att den inte kräver lika mycket vind.

• sidpiraya

Medlem
    26 januari, 2005 vid 17:56

Bra bräda vad jag vet så är det bara en i svergie som har haft problem med kvaliteten på sin bräda.
    Och nämnas bör att många körde dessa bräder förra året.

Men är du osäker så köp en Tablas 🙂

• zoolander

Medlem
    26 januari, 2005 vid 18:06

jag e supernöjd med min..

• walle

Medlem
    26 januari, 2005 vid 18:48

Brunottin e en bra bräda!
    den håller kanten riktigt bra även på en lättviktare som mig.

och padsen/stropparna är några av dom skönaste!
    brädan är dessutom grymt reptålig:)

Jag e en av dom som haft problem med min(wood 125) men enligt mig så beror det på en tillverkningsmiss och valet av ytmaterial(formica)
    På min bräda lossnade en bit av laminatet och då kunde man se ljusa och mörka partier i epoxin= epoxin har inte tagigt fast ordentligt, alltså en miss i tillverkningen… på just min bräda det betyder alltså att andra Brunottibrädor borde hålla bättre!

Sedan är formica ett väldigt slitstarkt material så det gör inte så mycket om du kör upp på stranden wink.gif

däremot går det tvärt av om du bryter på det! alltså om brädan flexar för mycket= en bräda med formica ska vara ganska hård utan flex.

Jag har fått lite skit för att jag skrivit lite väl negativt om just Brunottin, vilket jag i något fall gjort, men jag gillar faktiskt min Brunotti och kör fortfarande på den!

Det jag inte tycker e bra är just ”Formica” ,eller andra liknande högtryckslaminat, det passar helt enkelt inte till att göra kitebrädor av!

• skejtar_henke

Medlem
    26 januari, 2005 vid 20:21

Är grymt nöjd med min bräda. Köp int 140. Det ska vara 125. Jag väger 90 det är inga problem. Ingen 140. Den är ju jättelång.

• kjt

Medlem
    26 januari, 2005 vid 20:44

Var ju lite det jag undrade…Hur en LE 140 är jämfört med en 125. Hade det varit en 125 hade jag köpt direkt…K

• arnold

Medlem
    27 januari, 2005 vid 19:36

Köpte min Brunotti 115 i höstas och är supernöjd, helt klart bästa brädan jag haft. Väger 85 kg och planar lika tidigt som med min gamla Magic 142, bra popp och mkt bra kantrepp. Snabb som attan är den med…

• kaiser

Medlem
    27 januari, 2005 vid 20:49

Väger 95 o e 1,92 lång. 125an funkade bra för mig.
    Den vidrige kör(de) 140 o sa att den plöjde genom vågor (chopp) bra, vilket inte 125an gör vaffal.
    140ian är extremt sällsynt mig veterligen. Du ska nog ha ”särskilda behov” om du ska behöva en sån.

Tycker att brunottin e lite för stel bräda för mig.

• pjoter

Medlem
    27 januari, 2005 vid 21:06

Svar till:

Tycker att brunottin e lite för stel bräda för mig.

[/ QUOTE ]

syftar du på att den inte känns ungdomlig nog för din attityd? grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2005 vid 07:13

140 finns och jag är grymt nöjd med min träbit.

• kjt

Medlem
    29 januari, 2005 vid 16:48

vadå ”særskilda behov” K

• kaiser

Medlem
    29 januari, 2005 vid 18:53

Att du e överfet, överlång, extremt svårt att lära dig, eller att du helt enkelt är lat, eller är speciellt förtjust i långa brädor av någon annan anlening.

Finns ju en anledning till att så få 140 brädor används.

• walle

Medlem
    29 januari, 2005 vid 19:25

Svar till:

Att du e överfet, överlång, extremt svårt att lära dig, eller att du helt enkelt är lat, eller är speciellt förtjust i långa brädor av någon annan anlening.

Finns ju en anledning till att så få 140 brädor används.

[/ QUOTE ]
    sant vart enda ord grin.gif

• nilsson

Medlem
    29 januari, 2005 vid 19:29

Börjar likna vindsurfing på sent 80-tal, jag skall ha en ”sinker” och ett ”stormsegel”

• kaiser

Medlem
    29 januari, 2005 vid 21:07

Asso jag skulle egentligen ha en 140 först men när huber såg hur snabbt jag lärde mig så tyckte han att jag skulle ha en 125 cool.gif
    Efter ett tag när jag började åka lite i vågor och choppigt så började jag åter fundera på om jag inte skulle haft en 140 is, hade ju ganska stora problem ibland.
    mina mått har du ju ovan, så jag kanske platsar i kategorin av folk med ”särskilda behov”

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA