Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bruten stortå
-
Bruten stortå
Publicerad av lelleee på 18 december, 2008 vid 21:23lyckades bryta stortån 3e dagen på cape verde, men det blev ett par feta bilder 🙂
1. Kitebeach
2-3 Ponta Preta
4 Santa maria Point
5 hajstället_sofia_ svarade 16 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
haha.. fina bilder!
Inte illa att göra konst av en bruten stortå. hur lyckades du med det? -
Trist Lelle! Jag antar att det inte gick att åka nåt med bruten tå? Fick du nån slags läkarhjälp där eller var det bara att vänta tills du kom hem?
-
Neven;521795 wrote:Trist Lelle! Jag antar att det inte gick att åka nåt med bruten tå? Fick du nån slags läkarhjälp där eller var det bara att vänta tills du kom hem?
He he. Går inte att göra mycket åt bruten tå. Det bästa är att spjälka ihop stortån med tån brevid så den blir rak, det besked jag fått när mina gått av.
-
sala;521798 wrote:He he. Går inte att göra mycket åt bruten tå. Det bästa är att spjälka ihop stortån med tån brevid så den blir rak, det besked jag fått när mina gått av.
Sant, men jag antar att man kanske kan få lite schyssta smärtsillande eller nåt? 🙂
Kan för övrigt rekommendera Panocod. Man blir alldeles mjuk och varm inombords och det känns som att man kan springa maratonlopp trots ett trasat knä.:smile:
-
haha, ja det var surt som fan. Hur det gick till är hemligt 🙂 som tur va så fanns det gratis gin & tonic i barerna. Det finns ju inget sjukhus på sal så jag försökte inte ens, va bara å ignorera, tejpa å ut å köra 🙂 sjukt ont men det var det värt…
Det första jag gjorde när jag kom hem var att åka till sjukhuset och få skiten röntgat och som tur va så låg benet fortfarande på plats så det behövdes inte opereras. -
@WakeNils 521792 wrote:
fan vad segt, hur var de första dagarna då?
ja det blåste lite dåligt första 2 dagarna man kunde köra och hålla höjden men ville man tricka så var det bara att knata tillbaka upp längs stranden. Sen resten av dagarna blåste det typ 15m/s så folk körde med 6or.
Vi hade ju 9e som minsta så det va ju bra tryck i grejorna, lite tråkigt när man hade räknat med lättvindskiting. Så det blev ju inte mycket unhocked 😡 -
Men de ser ut som om du hade bra väder med sol å sunt limpan 😉
Dock käzzt med tå’n -
Jag kör frågan i denna tråd också… Funkar shorty på cap verde?
Åker dit den 28e…. skriv gärna privat!P&K
-
ja för fan. Även att vi frös hela veckan så körde vi barbystat eller i shorty
-
typiskt Linus, saknade dig i kohagen idag, va en massa folk må jag säga, alltid lika kul!
-
Jag såg dej 🙂 men inte strapless??? När ska du köra nya brädan?
-
He he jag fegade ur 😛 int de bästa förhållandena för att små starta med den, kan ju flyga iväg ah skada ngn 😉 lät den äldre skaran stå för den showen me strapless he he, men ska kanske imon.
Fick istället kört SOL brädan, så mysig och köra med igår, perfekt för den dan. Sen bytte jag till Thornen och då la jag mig på plattvattnet och tog ut den sista energin ur kroppen.
-
@_Sofia_ 522200 wrote:
He he jag fegade ur 😛 int de bästa förhållandena för att små starta med den, kan ju flyga iväg ah skada ngn 😉 lät den äldre skaran stå för den showen me strapless he he, men ska kanske imon.
Fick istället kört SOL brädan, så mysig och köra med igår, perfekt för den dan. Sen bytte jag till Thornen och då la jag mig på plattvattnet och tog ut den sista energin ur kroppen.
Jag hadde förväntat mig toppless, men icke!
-
he he int i sådana här tider, nu e de kyssa tomten som gäller ho ho 😉
Logga in för att svara.