Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bussgods?
-
Bussgods?
Publicerad av mangs på 8 augusti, 2005 vid 13:57Nån som har erfarenhet av bussgods? Tänkte försöka få upp en bräda från helsingborg till gbg, men pratade med nån tomte på bussgods som hävdade att det skulle kosta 800kr. Låter inte det lite orimligt mycket? Undrar lite om gubben vet vad han pratar om… Så nån annan som gjort detta? Kostade det såpass? Vad finns det för andra alternativ?
mangs svarade 19 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Låter väldigt dyrt! Jag skickade till Norrköping en gång (hmm, ca 4 år sen iofs) och det kostade max 350 vad jag minns.
Tror paketets längd avgör priset ganska mycket.. -
Kolla maxmåtten hos Bussgods, är det för stora saker så kan dom vägra att skicka det… Men det beror ju oxå lite på tomtenissen innanför luckan…
-
De har höjt sina avgifter för många märkte att det var shyssta priser, kommer inte hålla i längden för de asen, men skicka det med posten kostar runt 3-400
-
Går det skicka brädor med posten? Är inte de för stora? Finns det bara bussgods annars eller? Känns ju som de kan ta ut värsta ockerpriserna i så fall…
-
Svar till:
De har höjt sina avgifter för många märkte att det var shyssta priser, kommer inte hålla i längden för de asen, men skicka det med posten kostar runt 3-400
[/ QUOTE ]Ska absolut inte säga imot dig såå, men stämmer det??? En bräda är ju skapligt skrymmande.. Blir ett hyffsat tillägg. Skickade ett segel förra månaden med företagspaket.Det är ju ingen vikt att tala om så, men längden gillar dom inte.. Kostade 250:-….
-
Jo, 3-400 spänn låter ju mkt mer rimligt. Var lite inne å att ta med mig brädan på tåget, men tydligen så har SJ lite roliga restriktioner också på hur långa grejerna får vara, så det verkar svårt där med… Fick några segel+master skickade för nåt år sedan, och jag har för mig att bussgods tog typ 300kr för det då, och brädan är ju inte så fasligt mkt större att det borde dubblera priset. Är posten något alternativ då, eller finns det andra företag man inte hört talas om?
-
Japp det går fint med posten, man kanske inte ska komma in på sitt ICA ombud och dumpa en bräda utan gå till en ”riktig” posten Terminal
Det går väl alltid med typ boxdelivery men priset är nog rätt högt där med.
Annars borde vi införa en kolumn på konfen om transporter, har själv levererat en bräda åt dr Masse! -
Jo det hade ju varit perfekt om man kunde samköra lite, känns ju som sagt som det fraktas en del surfgrejer lite överallt. Hade varit grymt smidigt. Ett transport -forum kanske?… Så om det är nån som ska upp till gbg från skåne snart så får ni gärna höra av er iaf… Ska kolla upp posten också.
-
Skickade en bräda förra veckan, en bräda på 280 gbg malmö, 340 kr.
-
Åh fan? Med bussgods? Har dom olika priser från olika städer då kanske? I såna fall kanske man skulle tjäna på att skicka från malmö istället… För om man kollar på deras hemsida så står det fast pris på surfbräda 650kr, men då får den väga upp till 20kg, är det är ju inte helt aktuellt.. Sen var gubben jag pratade med fick 800kr ifrån kan man ju undra då, fast det kändes som han hade lite halvkass koll..
-
Köpte ett segel från skidsport nu i veckan… De använder DHL… Var tydligen billigast men det kanske bara gäller företag…
JOhanC
-
Jag kör från Skåne till Gbg minst en gång denna veckan, kan kanske få med mig din bräda. Lägg ut ditt telefonnummer så kan jag ringa dig.
-
Tror att DHL enbart kör för företag, jag försökte skicka någon gång och de sa att jag kunde dra åt h… Om du dessutom skall transportera dig själv: Ta det med Swebus! De har aldrig fulla bagageutrymmen, om du har riktigt tur kan du nog tom. gå dit, ge busschaffisen en hundring, lägga in sakerna och ha någon att hämta det hela där bussen landar.
-
Jo det hade ju varit kanon. Mitt tel.nr är 0707-456805. Hör gärna av dig då så kan vi ju komma överens om något. Tackar så mkt iaf.
Magnus
-
Kollade för övrigt med DHL också, men det verkar kört som sagt. Är bara för företag tycks det. Så det var ju synd…Swebus hade kanske varit ett alternativ då, men nu kanske det löser sig ändå. Tack för all hjälp i alla fall.
Magnus
Logga in för att svara.