Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Butik i Sthlm?

• Butik i Sthlm?

Publicerad av christopherr på 29 juni, 2004 vid 20:19

Hej
    Tänkte ta upp windsurfningen, 15 år sen sist. Undrar nu om det finns nåt ställe i sthlmsområdet där man kan kolla in lite brädor o segel m.m
    Har noll koll på vad jag kan tänkas behöva. Begagnat går utmärkt.
    Tacksam för svar

vinta_kestrel svarade 20 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • mexi_

Medlem
    29 juni, 2004 vid 20:47

Åk till skidsport i bromma, där kan du få klämma rejält på grejjorna och snacka surf lääängee

• sinclair

Medlem
    29 juni, 2004 vid 21:31

http://www.surfbutiken.nu eller var det http://www.surfbutiken.se det skall ha öppnat en källarbutik.

• surfen

Medlem
    29 juni, 2004 vid 21:37
  • swe-496

Medlem
    30 juni, 2004 vid 14:50

Surf Unique i Orminge… Har “butik” i Orminge… Det e hemma hos han som äger det i hans garage…
    http://www.vindsurfing.se

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2004 vid 18:25

Den ända riktiga butiken i Stockholm är helt klart Skidsport i Bromma, de har allt i lager och ett rejält urval.
    Resten av butikerna är “garagebutiker” med bra priser, men ofta måste de beställa hem prylarna. Ofta är deras produkter mindre kända och har inte deras produkter samma andrahandsvärde.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2004 vid 19:02

hotsailsmaui, Streamlined och Gulftech är väl inte precis okända… Har fått grym service i en “garagebutik”. /Pippa

• swe-496

Medlem
    30 juni, 2004 vid 21:17

Det du skriver är delvis sant.
    Johan har en hel del i lager i Orminge.
    Andrahandsvärdet kanske inte är lika bra som på de mer kända märkena som är stora i Sverige.
    Men de kostar desto mindre i nypris.
    Vindsurfing.se kolbommar är riktigt konkurrenskraftiga gentemot Pryde, Gulftech och Fiberspar..
    Kör enbart dessa och är mer än nöjd.
    Gun är ju ett inte helt okänt märke.
    Powerexmaster är inte heller ett okänt märke.
    WSH grejer har han också….

http://www.vindsurfing.se

• heenriik

Medlem
    1 juli, 2004 vid 09:00

Men skidsport är överlägset om man vill gå in och titta på lite olika grejer iom. deras stora utbud. Dom har dessutom ett stort urval av 03-prylar som ligger hyfsat bra i pris (jmfrt med 04). Dessutom tror jag att dom hade ett bra paketpris på Evolution 360 -03 som skulle funka bra för dig som första “lilla” bräda.
    Henke

• vinta_kestrel

Medlem
    1 juli, 2004 vid 09:24

Jag tycker du hellre ska jämföra vindsurfing.se med Local Spirit, Gun och Pro Limit än Neil Pryde, Gulftech etc. Likna det vid att jämföra en Skoda Fabia med en BMW 1-serie. Jag är jättenöjd med min Skoda för den var billig och trots att det säger klonk i dörrarna, men jag vet att den inte har den prestanda, kvaliteten och produktutvecklingen bakom sig som BMW’n.

Powerex trodde jag Surfers Paradise har ensamrätt på i Sverige?

Helt enig med Heenrik, Evo 360’n kan vara en lämplig “liten” bräda för dig. Säljs till mkt bra pris. Tror väl dock att det bara är seglet som är ’03 och brädan ’04?

• swe-496

Medlem
    2 juli, 2004 vid 07:24

Nu är det ju så att jag jämför Vindsurfing.se`s långa formulabom med Pryde`s och Gulftech`s formulabommar i kol. Jag tycker att den är fullt jämförbar när det gäller styvhet och funktion med dessa lite dyrare märken. Har seglat med Prydebommen X7 och även en Gulftech. De är en anings styvare kanske, men det är inte direkt märkbart tycker och inget som påverkar seglingen.
    Jämför man Skoda med BMW är det i mina ögon som att jämföra äpplen och päron.
    Vindsurfing.se tillverkas i samma fabrik som en del andra välkända märken.

• vinta_kestrel

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:06

Ok, jag är enig att det haltar med Skoda och BMW. Ta Skoda och VW istället. Tillverkas i vissa fall (Fabia + Polo) i samma fabrik, men med helt olika kvalitet och utrustning.

Bara för att något tillverkas i samma fabrik behöver inte det betyda att man har samma godstjocklek / varierbar godstjocklek, samma kolfiber, samma bakbeslag, samma lager i rullarna, samma typ av tamp, skarvlös/inte skarvlöst backstycke/framstycke, etc.

Jag tvivlar inte på att vindsurfing.se’s bommar, som tillverkas på samma fabrik, är av bra kvalitet för pengarna. Det jag motsätter mig är att direkt jämföra mot dyrare märken och få det att låta som det är samma bom bara för att de tillverkas på samma fabrik.

Å andra sidan läste jag ditt originalinlägg nu och jag borde nog bara hålla käft – du skriver ju att bommarna är konkurrenskraftiga, inte att de är samma smile.gif (nu går jag och gömmer mig bakom skrivbordet, så att de tror jag jobbar igen)

• lars_k

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:16

Sen betyder ju inte ett “känt” och dyrt märke att det är bra grejer heller. Köpte en NP mastfot en gång. Vilket skräp. Foten från Gunsails var fan så mkt bättre. Och billigare.

• vinta_kestrel

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:45

Självklart är det så.
    Såg ett delaminerat NP Expression ’04 häromdagen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Butik i Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.