Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Butiker i Malmö?
-
Svar till:
Synd att kunden eller kunderna inte kommer till mig om det är något problem, så funkar det i alla andra affärer trots allt!
[/ QUOTE ]
Gör det? Själv så klagar jag sällan över dåliga affärer. Jag bara skiter i att göra affärer där i fortsättningen och så berättar jag det givetvis för mina polare. Mig blåser man bara en gång helt enkelt. Dålig stil? Kan hända, men jag tror det är så det funkar för de flesta.
Sen så är det kanske inte någon riktig höjdare att sälja just kites utan att själv vara en rider. Men du kanske inte säljer så många iofs…
Ett tips är att se lite mer till kundernas behov (och bästa). Det gör att kunderna kommer tillbaka och återvändande kunder är som pengar på banken.
/Freddan
-
Om du behöver en sele så kan du kontakta mig… vi har några nya fina saker från DaKine liggande på klubben ; )
finns “fusion” sittsele (för kite) eller impact west med inbyggd midje sele att välj på…Bra pris ; )
//Pan
070-55 44 545 -
Snacka med Kajtech, http://www.kajtech.nu
Köpt min därifrån, kalasbra service!
Han lär ju kunna skicka en ner till malmö ivf… -
hade jag vetat om det då så hade det mycket troligt blitt en affär men de skulle ju blåsa på eftermiddagen å den förra selen bestämde jag mig för att aldrig använda till kite igen så jag fick panika mig runt för att hitta nåt..
köpte faktiskt en sele hos mr robban. inte så mkt erfarenheter av olika men kört lite med den å den sitter faktiskt skitskönt! å bara 600:- kostade den.
-
Måste väl säga att man har ett ansvar som kund med. Men ska inte skylla ifrån sig allt på en säljare. Men man ska ju inte bli lurad. Har ingen aning om robbanlurat på nån någor och utalar mig inte om det heller. Men man får ju faktiskt prova själv i butiken och avgör hur det sitter. Sen ska man givetvis inte bli lurad på nåt sätt. Vilket jag inte hoppas han gör för hans eget och andras bästa.
Det vore ju nedrigt. Det får han svara på själv.
Menar bara att man måste ju ha lite koll på vad man vill ha och kan inte lite blint på en säljare.
Är ju inte förbjudet att käna pengar, Bara man gör det på rätt sätt….Henke
-
Jag skall köpa en Shorty… snygg som fan skall den vara.
Vem har sådana hemma? -
Vetefan om man vågar men, Robban har billiga shortys typ Megascenes konkurslager, 6-7 hundra, tror jag. Sen har de även riktigt fina NP eller Rip Curl, kommer inte ihåg, litta dyrare…
För övrigt har jag varit kund i den kaotiska surfshoppen på Linnégatan i femton år, utan några som helst problem, prylarna är dessamma som Surfers(delad importrätt)! Har fanimej skrotat ett par kites, knäckt mer än en bräda och haft sönder en massa skit, men aldrig någonsin haft problem med reklamationer, hjälp med försäkringsbolag eller på annat sätt löst diverse problem, thanx to Robban!
Det är min erfarenhet,
long live da chaos
Logga in för att svara.