Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bygg slider av trallträet
-
Hur blir det/gör man med skarven mellan de två delarna? Är det ett problem att brädan sätter sig i den eller? Eller sätter man den sista delen lite lägre än den första bara?
Förresten, skulle det inte gå att bygga en slider av sådant här plasttak? Om man lägger trä i mellanrummet så det inte blir luft mellan själva plasten och stommen?
-
Vi tänkte göra hål i någon trädetalj på en bestämd höjd i ändarna på varje sektion där man kan sätta bult och vingmutter mellan sektionerna som låsning. Då blir höjden sektionerna sinsemellan perfekt utan att man behöver stampa botten varje gång man ska flytta den. Klart o betatt!
-
Ja det låter klokt! Och då gör ni alltså den sista biten nån milimeter lägre än den första för att undvika att man allt för lätt hugger i skarven?
-
Davids;611443 wrote:Förresten, skulle det inte gå att bygga en slider av sådant här plasttak? Om man lägger trä i mellanrummet så det inte blir luft mellan själva plasten och stommen?
Man ska akta sig för att ha glipor på slideytan. Vill man bara göra raka boardslides så funkar de bra, men så fort man vill hålla på att pressa på olika sätt så finns de stor risk att brädan fastnar där emellan å de e inte najs!!! även kallat “dubbelrörssyndromet!
-
Men jag tror plasttak funkar bra till kicker! Räcker nog att ta två plattor på varann istället för att mecka med trä under.
-
Häina hemligt! Men typ 1700 men då är allt tryckimpregnerat. Man kan säkert få massa träspill från byggen o sånt om man inte är lika tät som Hengo och jag. Bygger vi till en eller två sektioner ska vi dock göra en justering. Vi flyttar in benen en meter från ändarna och snesträvar både utåt och inåt från fötterna upp. Häina blir som stabilare så! Graviditeten gör ju sitt med tiden om man säger.
-
Pepä;611487 wrote:Häina hemligt! Men typ 1700 men då är allt tryckimpregnerat. Man kan säkert få massa träspill från byggen o sånt om man inte är lika tät som Hengo och jag. Bygger vi till en eller två sektioner ska vi dock göra en justering. Vi flyttar in benen en meter från ändarna och snesträvar både utåt och inåt från fötterna upp. Häina blir som stabilare så! Graviditeten gör ju sitt med tiden om man säger.
Hääina ä int klart! hääine sscchka jiu bli minst 20 meiter nä häee klart!!!
-
Pepä;611459 wrote:Men jag tror plasttak funkar bra till kicker! Räcker nog att ta två plattor på varann istället för att mecka med trä under.
Vi har kicker med altantak (enkel) håller fint, vet inte hur långt det är mellan reglarna men typ 40cm och det är dom som ryker när Per krashar rakt in med röven..
Glidet kunde iofs vatt bättre men det funkar nog att vaxa den lite.
-
Skiten kostade typ 500spänn att bygga. å då är den gjord efter kitescoop ritningarna med vissa förbättring och justerbara ben 🙂 bra skit
-
Lelleee;611492 wrote:Vi har kicker med altantak (enkel) håller fint, vet inte hur långt det är mellan reglarna men typ 40cm och det är dom som ryker när Per krashar rakt in med röven..
Glidet kunde iofs vatt bättre men det funkar nog att vaxa den lite.
Men har ni helt plan yta? Jag tror att glidet är bättre på den matta plasten.
-
Wow, thats gay! Socks and straps! How much more farmer can you get? …..saxat från nåt annat forum, men seriöst asså, vart är mina räcken, ni får ju gärna låna dem, men ha inte sönder dem va?
-
Jag frågade Hengo va du sa och fick “Nä det va lugnt” till svar hahahaha! Klart du ska ha takräcken. Men vars faen håller du hus pojk? Kom ut o bygg vetja, du e ju snickers!
Logga in för att svara.