Senaste nytt Forums Vågsurfing Bygga bräda

• Bygga bräda

Publicerad av gustavlundeberg på 16 oktober, 2016 vid 20:09

Hej, jag funderar på att bygga en surfbräda och söker tips för material, mått och andra nödvändiga tips, planerar en fish för typiska sverigevågor

gustavlundeberg svarade 8 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sailortrash

Medlem
    17 oktober, 2016 vid 14:45

Ska du bygga vindsurfbräda tycker jag du ska meta upp Björn Daniels gamla tråd där han bygger en freestylebräda. Den är som en manual. Ligger under forumet “gör det själv” ngstans. Jag byggde en lite kitevågis i våras. Den är ju surfbar, men jag kommer inte bygga igen utan en vakumanläggning.

• bjorn-daniels

Medlem
    18 oktober, 2016 vid 07:32

Du kan inte specificera lite mer vad du är ute efter?
    Länge sen jag byggde vanliga surfbrädor men det vanligaste är att bygga i EPS ( frigolit) med glas och epoxi våtlaminerat nuförtiden skulle jag tro sen clarkfoam konkade.
    Finns gott om trådar och filmer i ämnet.
    Kan du låna nån lämplig bräda och måtta av?

• gustavlundeberg

Medlem
    5 november, 2016 vid 06:16

Jag känner väldigt få som surfar men om det är någon som har en fish runt 6′ att låna ut så är jag intresserad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bygga bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.