Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bygga om bom- linsystem?
-
bygga om bom- linsystem?
Publicerad av yeeah på 17 september, 2003 vid 21:47tjena gott folk!
har förtillfället handleash till min kite, känns jäkligt fel lätt att det trasslar ihop sig tycker jag. har visserligen bara varit ute med det ngn enstaka gång, men….
skulle vilja ta bort handleashen och koppla den till selen från en av bromslinorna. någon som gjort ngt liknande ingrepp? borde inte vara alltför svårt men va fan har ngn gjort det för så är det väl bättre att ta lärdom än att göra bort sig…ps. ingen som är vid JP längre??
kitelife svarade 21 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 31 Svar -
31 Svar
-
Jamen det ar val bara att koppla leachen till selen da? Eller?
-
skaffa en grab leash ja kör med det fonkar utmerket
-
Det är ju bara att fästa i selen…. om leashen blir för kort är det ju bara att flytta knuten.
-
nää för fan inte funkar det att bara kopla leashen till selen , eller hur menar ni?? om man har kvar den där den är så har man fortfarande kvar problemet med att den kan lägger sig runt broms o styrlinorna, eller är det bara jag som varit med om detta??
va e en grab leash???
-
alla har det så juh….om jag förstod dig rätt så undrar du om det går att typ borra hål i bommen o köra leashen igenom där o slippa trassel….kanske… har inte sett nån än..jag har det som dig men det har aldrig varit problem blir det för många snurr på den så e det ju bara attt koppla loss den o sätta tebax igen i selen..
-
vi är några som kommer idag till jp
om det blir vind -
I november kommer Naish UDS-system till Sverige, det kan du använda till din existerande bom och drake !
Demonstration preliminärt den 8 Nov i Apelviken eller Björkäng!
Håll utkik på http://www.kiteshoppen.com
/Michel -
Grab-leash? Hänger du upp leashen på boomen och tar den i samband med att du drar i QR?
CH
-
Vad du måste göra är att ta bort alla extensions så du bara har rena flyglinor över depower strappen, sen fäster du en rostfri ring i varje lina och trär den ena linan genom ringen på den andra linan så att den kan löpa fritt upp längs linan, den ringen som linan löper genom fäster du sen i depowerstrappen. sen fäster du ena änden av din leash i den ringen som löper och den andra i dig själv…
Det viktigaste här är att draken kan veckla ut sig hellt och tappa formen om den inte kan det så funkar inte systemet! Det är oxå mycket viktigt att du provar systemet i lätt vind så att du är säker på att det fungerar! när du behöver det på riktigt…
är du med?
Jag ska rita en bild i kväll det blir mycket lättare ; )
-
Verkar smart men jag ser fram emot en ritning.
//CH
-
Hmmm, jag tror det är lättare att köpa en slingshot bom för det är nog det som Pan beskriver…
-
Svar till:
Hmmm, jag tror det är lättare att köpa en slingshot bom för det är nog det som Pan beskriver…
[/ QUOTE ]
Tyvärr inte, jag har gjort just detta på alla våra SS bommar för dom har samma korkade system som du beskriver… Om du vill köpa en hel bom med ett bra fungerande system + wichard schackel så är det denna sidan du ska titta på;
-
Suveränt svar pan!!! ska genast sätta mig med nål och tråd
fast den där ritningen hade nog ändå inte varit fel, men jag är istort sett 100 på vad du menar..
-
Här kommer den utlovade ritningen, nästan iaf. palla inte rita så jag tog en bild istället ; )
Logga in för att svara.