Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bygga om bom- linsystem?
-
alltså en ring i fast depowersnöret, en flyglina fast i varje ring, trä igenom, och en stopp boll monterad på den linan som sitter fast hela drakens utlagda (ouppblåste platt på marken) längd från bommen och upp, Fäst sen ena änden av leash snöret i den lösa ringen och den andra i selen, den snurrar inte upp sig själv men den sitter iaf. inte runt armen på dig! och är inte ivägen så mycket, för att snurra upp den kroka ur chicken loopen och kroka i den igen…
testa i lungna vindar för att va säker på att allt glider fritt och fungerar som det ska…
-
Pan, den där repan på golvet bredvid chicken loopen får du allt ta och laga. Kunde knappt låta bli att stirra på den.
Är jag helt sjuk eller är det andra som reagerat också?/H
-
Hmmm det är ingen repa utan gammalt gräs från lundåkra hamnen! så du kan sluta stirra nu…
Och ja baserat på några av dina inlägg idag är du nog lite sjuk ; )
Ps. jag vet inte om gula bollar funkar för dig oxå? men det är nog tur att den som brukar sitta i änden på depowersnöret inte sitter kvar… Ds.
-
Ja, repan/sjögräset gjorde sitt för att ordna så att förvirringen blev total. Men är det bara jag som inte alls hajar vad Pan menar?!?!? Kan nån koda av hans schiffer?
Jag förstår inte vinsten av alltihop. Som jag ser det så det enda som händer att man flyttar leash fästet från styrlinan till framlinan… eller har jag supit alldeles för mycket havsvatten nu?
-
jaaaa det är precis vad man gör… och genom att sen flytta andra änden av leash linan till din kropp/sele istället för att ha den som ett armband får du båda händerna fria att simma eller göra vulgära handsignaler eller va du nu gör när du kitear ; )
-
Svar till:
Jag förstår inte vinsten av alltihop. Som jag ser det så det enda som händer att man flyttar leash fästet från styrlinan till framlinan… eller har jag supit alldeles för mycket havsvatten nu?
[/ QUOTE ]
Svar:
Ja och JaMan har roligare av att supa, och man flyttar leachen till en av framlinorna för att få roligare när man inte super.
/Michael
Team Rövhuul -
Svar till:
Svar:
Ja och JaMan har roligare av att supa, och man flyttar leachen till en av framlinorna för att få roligare när man inte super.
[/ QUOTE ]
Du super när du har tråkigt? och när du inte super har du tråkigt!
-
-Och vinsten är? Fästa leashen i selen kan jag ju göra fastän den sitter i bak/styrlinan.
-
vinsten hoppas bli att det blir mindre trassel och lättare att trassla upp skiten… d e iallafall därför jag vill bygga om det , ska bara hitta stålringarna sen så sätter det igång!!
-
Jag tycker det verkar väldigt smutt.. nu är det bara att börja meka med drakarna
Tack för tipset -
Jag kör med Naish X2 med tillhörande system (liknande det som på bilden).
Sist jag var ute, seglade jag ensam och skulle gå iland på en berghäll och var därför tvungen att landa draken i vattnet med hjälp av leachen (12m/s, 12m²). När jag släppte bommen blev draken hängande i leachen med full kraft. Som tur är var draken balanserad och stod rätt upp utan att köra i cirklar mot berget. Det gick därför att dra i leachen tills jag nådde bomen igen utan att någon olycka hann ske. Kanske hade jag snurrat några varv för mycket åt samma hål utan att tvinna upp leachen (max 4 varv) eller hur kunde detta hända. Hursomhelst kännst det inte så tryggt att veta att detta kan hända om man redan är i en paniksituation.Tänk på att inte lita blint på leachen!!!!! Den funkar inte alltid.
-
Svar till:
-Och vinsten är? Fästa leashen i selen kan jag ju göra fastän den sitter i bak/styrlinan.
[/ QUOTE ]
Prova att snurra bommen med leashen fäst i en av styrlinorna och sen i selen, har du tur kommer du ett varv! om du har den i mitten klarar du 4!…
Man kan ju börja undra om du har haft din kite i lufen överhuvud taget?
-
hmm var fasiken kan man få tag i en stoppboll?
vilken dimension på stålringarna använder du?/Jakob
-
Svar till:
Man kan ju börja undra om du har haft din kite i lufen överhuvud taget?
[/ QUOTE ]
-Ja, undra kan man juh.
Logga in för att svara.