Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bygga Surf/takbox inför sommaren!

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:21

Japp nu var det dags för BAKLUCKAN, eftersom jag inte orkade eller vågade (frugan 9 månaden) pendla till H-J blev det till att tillverka luckan hemma, löste luktproblemet med en stor tjock plastpåse som formen fick stå och torka i, behöver jag tala om att det var kulingvind den natten!!!!.

Formen till luckan blev så här..

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:26

Här är den plastad & klar, observera ramen runt som jag gjorde för att få ett instick i boxen.

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:28

Ramen loss först..

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:30

Och ut kommer skönheten…… wink.gif

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:33

Så här ser det ut när luckan är öppen och på plats.

• jonasp

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:34

Ser helt ok ut. Men ska seglena verkligen va underst? eller va bilden tagen uppochner?

• jonasp

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:35

för det e väl ett np segel under brädan? jag har pluggat för mycket nu, börjar bli virrig.. crazy.gif

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:38

och naturligtvis stängt läge….

• jeppepeppe

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:51

Klart impad! Schysst jobb, önskar bara att man hade varit ungefär lika händig… crazy.gif

• herodude

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:51

ah det var rååå nice, men som sagt seglet såg mos ut… 😛

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 21:52

Och här är det klara resultatet!

Nu återstår bara poleringen samt att skapa några smarta fästanordningar mellan takräckena och railsen på bilen, jobbar på detta.

Jag ville med dessa inlägg runda av tråden och för er bevisa att det inte blev ett projekt som stannade på pappret.

//Glenn

• drakglenn

Medlem
    16 december, 2004 vid 22:11

Svar till:

Ser helt ok ut. Men ska seglena verkligen va underst? eller va bilden tagen uppochner?

[/ QUOTE ]

Ja, seglen ligger under, se så fuska inte nu utan läs “hela” tråden wink.gif

Svar till:

ah det var rååå nice, men som sagt seglet såg mos ut… 😛

[/ QUOTE ]

Allt har sin förklaring wink.gif, segelt är kortare än segelsäcken, den del av säcken som ser ut att vara mosad är tom, anledningen till att det ser trångt ut är att den bakre stroppen sitter just där, framför den bakre stroppen är det helt okej med plats

Tanken var att avlasta brädornas vikt, har två enkla lösningar på detta men efter att ha lastat & testat “la” jag ner det, känns helt enkelt inte som det behövs….

//Glenn

• dr-masse

Medlem
    17 december, 2004 vid 10:29

Fy fasen vad grymt bra jobbat! Episoden med “fru i åttonde månaden” var ju bara bäst! Det kunde jag verkligen sätta mig in i, ah.

Lägg gärna till ett par pix när du slipat å lackat, skulle vara kul att se slutgiltigt resultat. Tror du kommer bli helnöjd med boxen!

Boxa På!

• vinta_kestrel

Medlem
    17 december, 2004 vid 11:40

Glenn, forumets egna UppfinnarJocke! smile.gif
    Helt ärligt, när du tog upp tråden trodde jag inte du var riktigt klok smile.gif Men resultatet är klar imponerande!

Själv stoppar jag dock alla prylarna inne i min Fabia, så slipper man luftmotståndet, samt oroa sig över gravida kvinnor wink.gif

Ser fram emot mer vardagliga problem och dess lösningar från dig Glenn. Fenmuttrarna funkar klockrent, speciellt 3mm’arna, 2:orna är för tunna – det är lite surt att köra på och sen inte kunna fortsätta för att muttern försvunnit. 3:orna böjer sig bara lite lätt så man kan fortsätta segla.

• hakuna

Medlem
    17 december, 2004 vid 11:50

Jag funderar på om det kan vara idé att ha ett ursågat spår i taket för fenan?
    Locket måste öppnas neråt, men det är nog bra ändå. Tar iofs säkert i bakluckan.

/Niclas – med VW högskåp

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bygga Surf/takbox inför sommaren!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.