Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Bygge av surfbräda. Gör jag rätt?

• Bygge av surfbräda. Gör jag rätt?

Publicerad av nisse_surf på 8 mars, 2009 vid 20:14

Aloha! Jag har fixat två stycken eps block gratis ungefär ett halft huve kortare än mej. Har redan gjort shapen på den ena. Nu ska jag bara fixa rockern. Har ni några bra förslag,länkar? mott på rockern? skulle vara najs isåfall. sen när jag har fixat färdigt det så kan jag fixa epoxy gratis och glasfiberväv för 40 spenn ungefär. Då är det två lager glasfiber väv och sedan epoxy? Sen är det farligt med epoxy så ni inte börjar tjata det på mig. tack för alla svar! Nos vemos amigos!

nisse_surf svarade 15 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • alex_

Medlem
    11 mars, 2009 vid 21:49

Mitt tips (med en bräda och tusen frågor bakom mig) är att du går till närmsta surfshop/tar din egen bräda och mäter på den. Det förlorar kanske lite charmen med att “helt ha byggt brädan själv” men å andra sidan – rom byggdes inte på en dag!

• smaskens

Medlem
    15 mars, 2009 vid 10:56

Tjena,
    jag har hittade denna på webben. Verkar vara ett smart sätt göra rockern:

http://surfsverige.se

Hade varit kul att bygga en bräda, men har inte plats för detta tyvärr.

• nisse_surf

Medlem
    15 mars, 2009 vid 20:08

Har plats? Ah ta med dig en kompis ut i en skog eller något där kan du ha och fixa ju! om du inte har garage jag har me lite problem för att jag bor i lägenhet men jag har hobbyrum. Jo men i en skog kan man ju göra sedna ta bort allt småfnas från frigoliten och då ta hem den hitta någon annan stans att smörja på epoxyn släkningar? Tack föresten!

• alex_

Medlem
    16 mars, 2009 vid 18:08

täck upp ordentligt med tidningspapper eller byggplast i hobbyrummet, härdad epoxi är inte jordnötssmör att ta bort i efterhand. jag fick hyvla om hela arbetsbänken för att jag var lite för sugen på att börja plasta…

• nisse_surf

Medlem
    16 mars, 2009 vid 18:46

ah..okey tack för tipset!

• alex_

Medlem
    16 mars, 2009 vid 22:18

och släng upp lite bilder så man får se hur det blir! det är kul 🙂

• nisse_surf

Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:23

ja haha det är det som är problemet! jag hade ju just tänkt det har en del på mobilen. Men när jag satte in usb:en så skulle man instalera en grej och jag har försökt 100000000000gånger men det står något jävla error! jag måste fixa upp det asso

• nisse_surf

Medlem
    21 april, 2009 vid 15:22

tackk för alla svar och hjälpen! ha det bra! hoppas det blire några bra surfspotts på österlen till sommar:D:D surfa gött å ha det gött
    yeah NAJS!:D:D

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Bygge av surfbräda. Gör jag rätt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.