Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Byta!!
-
Byta!!
Publicerad av eriksson på 27 mars, 2002 vid 20:06Hej!jag har en fråga som jag har funderar på länge men aldrig förstått!
i fall man har en bräda som och ett segel ochså vill man har man köpt en ny!..
ochså vill man ha mast och segel till den nya brändan
vad är de som gäller då?
måste man skaffa ny förlängare,mastfotsfäste?oscar svarade 22 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
vill man har man som, QUE???
Seriöst. Alla moderna brädor har samma mastfotsskena så alla moderna mastfötter passar till alla brädor. På 80 talet fanns det många olika system men nu är det standardiserat. Det finns två olika system att koppla ihop mastfot med förlängare. Pushpin och northpin. Bara att välja vilket man tycker är bäst.
Så har du inte alltför gamla grejer är det inga problem. Vad har du för prylar?
-
Men så att de kan passa i fall jag har en bräda från typ 92?
-
Johan!!
Gäst28 mars, 2002 vid 23:39Hmmm, jag tror han menade ungefär så här (paranteserna visar vad jag tror):
Hej!jag har en fråga som jag har funderar på länge men aldrig förstått!(nästan en helt korrekt mening!)
i fall man har en bräda som(ta bort “som”) och ett segel och(k)så vill man har(ta bort “har”) man(ta bort “man”) köpt(köpa) en ny(bräda)!..
och(k)så vill man ha mast och segel till den nya brändan(brädan)
vad är de(t) som gäller då?
måste man skaffa ny förlängare,mastfotsfäste?Blev lite krångligt kanske?
Han frågar väl egentligen bara om han kan använda sin gamla förlängare och mastfot om han köper en ny rigg till en ny bräda? Eller?? -
Nähaja, jag tror han menar att…
har man en cykel men inget hjul men vill ha typ en växel vilken fabrik ringer man dårå?
Har Simmer möjligen ett 7,4 med växel till en 5,2 ??Eller ???
-
Själv har jag en MTB men skulle gärna kunna tänka mig en Bultaco 500cc istället, kan det kanske gå att byta?
Eller har jag fattat något helt på sniskan eller??? -
Man hallå min vän!!!
Stava för fan så man fattar vad du menar…… -
Jag bokstaverar för vissa analfabeter!!!!!
KAN TÄNKA MIG MIG MOUNTAINBIKE MOT MOTORCROSS BULTACO 500KUBIK, ungefär lika lättfattligt som insändar frågan!!! -
Du haja nada !
Stava ligger i Å-berga!!
Inte kan man byta en vev mot en cykel.
Har man dessutom ingen cykel är kokosnöten hård att krossa. -
Själv behöver jag byta våffelmaskinen mot en carbon bom, har du något som passar (noll koll)
-
Min polare har en lampa.
Den lampan kan man få att lysa som bara den.
Mot våffelmaskinen kan man byta lampan och få en 2,02 bom inbyte.
Har man dessutom ett segel som är i skyddsklass A132 får man ett gratis freerace
Vill man inte sova så får man vara vaken ??? -
Min vän, sluta röka. Packa sylarna istället och väck frugan och säg att det är dags…..
-
jag är packad och frugan packar grejerna…..ok?
Syns vi på Torö imorgon? -
Hade nog tänkt mig någonting i ISO 9000 i bytesobjekt!!
Vägra sova, kan blåsa! -
Om jag inte minns helt fel kan man dreva om en RX1 6.6 till en RS1 8.3 med hjälp av en adapter….
Logga in för att svara.