• Byta bräda

Publicerad av pure på 16 januari, 2006 vid 21:39

Är det värt att byta en BIC Techno 2 148 liters mot
    en Fanatic E-Ray 130 liters. Väger 75kg har vindsurfat c:a 17ggr kan plana,vattenstarta och använda fotstropparna.. men inte gippa.. jag kan dansa oxå 😉

eller är det bättre o vänta lite och köpa en mindre nyare…?

Tänker ha den för freeride segling fram och tillbaka på öland och i helga sjön.

Knatte svarade 19 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • manno

Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:48

Låter ju onekligen lite onödigt, båda brädorna är väl av samma kaliber och tar ungefär samma segelstorlekar, men å andra sidan är det ju alltid lite kul och spännande med nya prylar och kan du få en kick/inspiration av det så är det ju perfekt.
    E-rayen är en tyngre hållbarare version av x-rayen tror jag

• jps

Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:59

Skulle tro att 148->130 är ett för litet steg. Gå ned mot 100-115 istället.

• Knatte

Gäst
    17 januari, 2006 vid 08:14

Varför byta??
    Är det inte bättre att behålla din bräda som en lättvindsbräda och köpa en mindre bräda som komplement??
    Att bara ha en bräda är aldrig optimalt, men med två brädor, så kan du köpa någon bräda runt 100-110 liter, för det lite blåsigare dagarna också….:smirk:

• martin

Medlem
    17 januari, 2006 vid 08:49
    Knatte wrote:
    Varför byta??
    Är det inte bättre att behålla din bräda som en lättvindsbräda och köpa en mindre bräda som komplement??
    Att bara ha en bräda är aldrig optimalt, men med två brädor, så kan du köpa någon bräda runt 100-110 liter, för det lite blåsigare dagarna också….:smirk:

Jag håller med. Komplettera med en 100-litare istället. Eray 130 är stor och kommer inte att vara speciellt mycket smidigare än Bicen.

• pure

Medlem
    17 januari, 2006 vid 10:07

Tack för alla svar.. nu vet jag bättre 🙂 Sparar nog BIC:en och köper mindre grejer till sommaren…

• Knatte

Gäst
    17 januari, 2006 vid 11:02
    pure wrote:
    Tack för alla svar.. nu vet jag bättre 🙂 Sparar nog BIC:en och köper mindre grejer till sommaren…

Absolut bästa lösningen surfing.gif Antagligen också inkörsporten till ett livslångt windsurfing pryl intresse/beroende…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.