Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Byta Formulabräda

Tagged: 

• jester

Member
    26 november, 2008 at 08:55

Mac har rätt. Surt att behöva sälja helt nya brädor dock… Gillar att promota mina prylar, men inte om Kona Nordic är återförsäljare av naturliga (och ett par onaturliga) skäl.

• joachim_larsson

Member
    26 november, 2008 at 11:05

Alla som undrar?

Ja då var det ute och Kona är inte svaret på alla vindar för Er grabbar med det är svaret för många, nu när vi har börjat få till bredden kan vi börja jobba på specialgrenarna.

Jag själv använder Kona ONE och kappseglar i 0-15 m/s vilket inte många andra koncept klarar av. Kona är ett bra sätt att komma in i sporten och för det större delen kanske detta räcker och det är väldigt socialt och förhållande vi billigt. (gämnför det med världens framgångsrikaste jolle klass Laser, fast bättre här kan du börja som nybörjare och fortsätta hela livet, ha kul med polarna och ha en trygg investering)

Jag själv kör småbrädor och älskar detta, vad vi hela tiden har gjort är att öka på antalet potesiella windsurfare.

Nu har jag en kaskader av ungar som vill göra som oss seglar regatta på ett strukturerat sätt och vidare leka och ha kul på mindra brädor.

Då vi på KonaNordic går vidare i vår satsning så är det naturliga steget att arbeta med EXOCET och andra discipliner.

Frågan är ju om Kona har varit dåligt för windsurfing?

Från Kona ONE klassen kommer vi få Speedseglare, Salomseglare, Freestyleseglare och vågseglare.

Vi sätter nu strukturerat upp ett Team inom alla kategorierna men vi har inte bråttom då vi vet att vi har en bra produkt.

Bara dåliga produkter måste ut i marknaden fort…..annars kan man inte sälja dom…

Vi kommer tillika med ett eget segelmärke men det blir officiellt vad det blir inom kort……..

“Kona have been the lost part of the windsurfing but now we can go on.. Patrice Belbeoch”

Och SWE EXOCET Team kommer att köra Defiwind 2009….

//Joachim Larsson
    http://www.exocet-original.com
    http://www.konanordic.com

• imported_macts

Member
    26 november, 2008 at 11:15

@Joachim_Larsson 518183 wrote:

Alla som undrar?

Ja då var det ute och Kona är inte svaret på alla vindar för Er grabbar med det är svaret för många, nu när vi har börjat få till bredden kan vi börja jobba på specialgrenarna.

Jag själv använder Kona ONE och kappseglar i 0-15 m/s vilket inte många andra koncept klarar av. Kona är ett bra sätt att komma in i sporten och för det större delen kanske detta räcker och det är väldigt socialt och förhållande vi billigt. (gämnför det med världens framgångsrikaste jolle klass Laser, fast bättre här kan du börja som nybörjare och fortsätta hela livet, ha kul med polarna och ha en trygg investering)

Jag själv kör småbrädor och älskar detta, vad vi hela tiden har gjort är att öka på antalet potesiella windsurfare.

Nu har jag en kaskader av ungar som vill göra som oss seglar regatta på ett strukturerat sätt och vidare leka och ha kul på mindra brädor.

Då vi på KonaNordic går vidare i vår satsning så är det naturliga steget att arbeta med EXOCET och andra discipliner.

Från Kona ONE klassen kommer vi få Speedseglare, Salomseglare, Freestyleseglare och vågseglare.

Vi sätter nu strukturerat upp ett Team inom alla kategorierna men vi har inte bråttom då vi vet att vi har en bra produkt.

Bara dåliga produkter måste ut i marknaden fort…..annars kan man inte sälja dom…

Vi kommer tillika med ett eget segelmärke men det blir officiellt vad det blir inom kort……..

“Kona have been the lost part of the windsurfing but now we can go on.. Patrice Belbeoch”

//Joachim Larsson

Lycka till med satsningen!

• imported_mickeo

Member
    26 november, 2008 at 12:24

Alla som undrar?

//Joachim Larsson

Jag kan bara hålla med Macts lyckatill vore kul med fler yngre förmågor i våran (gubbsport).
    Och kul när ni både ska sälja Formula och Slalom/Speed tillsamans med Kona:wink:
    Mvh
    MickeÖ

• imported_mickeo

Member
    26 november, 2008 at 12:27

Fan Mattias då måste du ju byta Team??
    Mvh
    MickeÖ

• marden

Member
    26 november, 2008 at 14:40

Alla som undrar?

coolt
    innebär det att jag blir dit bjuden som har en exocet speedbräda från -06:)

• jester

Member
    26 november, 2008 at 15:21
    Quote:

Och vill detta team köpa mer eller mindre oanvända brädor, så är det bara o hojta… :p

• bjornen

Member
    26 november, 2008 at 15:49

@Joachim_Larsson 429359 wrote:

Defi Wind fungerar så att var du med förra året så får du förhandsplats. får du ingen plats kan du ställe dig i kön och kanske komma med om några år!

Joachim

Har någon i teamet varit med tidigare eller har ni stått i kö flera år. Tävlingen verkar skitkul så hur gjorde ni för att få vara med ? Vad kostar det och vilka krav finns ?

//Björn

• joachim_larsson

Member
    26 november, 2008 at 15:54

Tävlingen tar emot 800 st seglare och sedan har man förtur om man har seglat året innan.

Förra året så anmälde sig 1400 st första timmen.

Det är världens största windsurfing event.

Vi har platser via vår sponsor i Frankrike annars går det inte….det ingår liksom i teamet att försöka vara med på plats och få inspiration och lära sig mera….

//Joachim http://www.konanordic.com

• swe-496

Member
    26 november, 2008 at 16:25

@MickeÖ 518201 wrote:

Fan Mattias då måste du ju byta Team??
    Mvh
    MickeÖ

Skulle inte tro det Micke… Blir 2st AB+ plankor…
    Har ju ingen aning om vad Konapojkarna ska sälja för segel eller bommar eller fenor heller för en delen.. Det ser lite tunt ut på tillbehörsfronten just nu iaf.

Men men inget är hugget i sten som sagt.. Allt beror ju på vad man kan få för deal som teamseglare och vad man känner för grejjerna.

Just nu är jag helt inne på att köra AB+ och Challenger Aero 3DL-segel.

Tycker det är trist att Rikard blir av med agenturen som har sålt Exocet i 5år i Sverige.

• svennebanan

Member
    26 november, 2008 at 16:35

@SWE 496 518248 wrote:

Tycker det är trist att Rikard blir av med agenturen som har sålt Exocet i 5år i Sverige.

Håller med.

• imported_macts

Member
    27 november, 2008 at 10:23

@SWE 496 518248 wrote:

Skulle inte tro det Micke… Blir 2st AB+ plankor…
    Har ju ingen aning om vad Konapojkarna ska sälja för segel eller bommar eller fenor heller för en delen.. Det ser lite tunt ut på tillbehörsfronten just nu iaf.

Men men inget är hugget i sten som sagt.. Allt beror ju på vad man kan få för deal som teamseglare och vad man känner för grejjerna.

Just nu är jag helt inne på att köra AB+ och Challenger Aero 3DL-segel.

Trist eller ej….AB+ är ju faktiskt rätt så ballt! Hoppas AB lyckas fixa till med distribution osv, har väl funkat “sådär” tidigare år.

• swe-496

Member
    27 november, 2008 at 18:12

Klart AB+ e ball;)..
    Tror det blir bättre nu med distributionen. Lite andra säljkanaler nu än tidigare.

AB ska tydligen testa ut en Formula för registrering nästa höst som ska gälla säsong 2010 – 2011. Tvåårsregeln du vet;).

• sailorstiffrigg

Member
    1 februari, 2009 at 18:57

Dags att börja beställa fenor.

Verkar inte vara så lätt. Debiochet verkar somnat in när det gäller försäljning.
    Har slängt iväg ett mail till Hurricane (som inte verkar ha uppdaterat deras sida sedan 04), får se om man får något svar där.

Fins det någon leveranatör i Sverige som man kan köpa formula fenor ifrån?

Var köper man Black Diamonds fenor? kan inte hitta dem på nätet.

@SWE 496 517990 wrote:

Jag lämnar trimtips som så här…En ÖL ett tips;)*ASG*

Skämt åsido så ska vi klart trimma brädorna tillsammans. Kul med nån mer i Sthlm som kommer att köra the Black Machine nästa år..
    Har läst en del på Exocetforumet angående fenor. FRB6 Hurricane ska funka riktigt bra på den brädan.
    Jag har kört Drake R19 i år i en de lättvindskör. Funkar ok, men känns seg. Har gillat Deb R17 Soft +8 bättre i lättvind, man torskar lite på höjdtagning, men den känns snabbare.
    Hårdare vind har jag kört Deb R14 77/70 Medium +6. Den funkar kanon har även testat Black Diamond Fins K2 och K4.
    K4 funkar bra när det blir choppigt. Brädan blir lungare tycker jag..
    Blev du något klokare av det här?

Mastfoten har jag kört längre och längre bak för att få upp nosen lite mer i lättvind. Har flyttat den successivt under året.

• fastlandsguten

Member
    1 februari, 2009 at 19:06

Ang AB+, kanske nämnts tidigare.

http://www.youtube.com/watch?v=_ueBtFaxwh8

hälsar, Peter

Page 2 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Byta Formulabräda

You must be logged in to create new discussions.