Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta min pinfot till quickrelease?

• Byta min pinfot till quickrelease?

Publicerad av racso på 17 november, 2003 vid 21:50

Hahaha, var tvungen att skratta lite först för det är verkligen en riktigt fin bild jag ritat.

Men kommer det hålla, någon som vet?
    Jag har alltså bara satt på koppen på gängpinnen(som man ser i bild tillvänster)ocg satt på en mutter me lite locktite. Men jag kunde inte skruva den riktigt i botten för då kan ju inte koppen snurra me riggen.

Detta systemet känns lite knepigt, men va tvungen att byta, för att passa in på nya grejerna.

Någon som fäst det hela på ett bättre sätt och kan dela med sig?

Tack/Oscar

mexi_ svarade 21 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Knatte

Gäst
    18 november, 2003 vid 06:08

Nu är jag inte 100 % säker på vad du menar och har gjort smile.gif

Men annars finns det omvandlare från North pin till quick release att köpa på surfers paradise grin.gif

• surfen

Medlem
    18 november, 2003 vid 08:50

Visst kommer det att fungera! Tänk bara på att lägga en större bricka mellan mutter och quickrelease för att sprida kraften och ej dra muttern för hårt,quickrelease ska kunna snurra runt men den får inte heller glappa för mycket.(du kan även lägga en plastbricka mellan koppen och foten för att underlätta friktion/rotation av kopp).

• anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2003 vid 09:33

Tackar! Har vart lite orolig att muttern ska snurra av, men det är nog ingen fara nu, har dränkt in den i locktite.

Men säger du att det funkar så tror jag dig, har satt muttern så att quickreleasen kan snurra…

/Oscar

• mexi_

Medlem
    18 november, 2003 vid 09:35

Du kan ju alltid dra en mutter till ovanpå den andra så att de låster varandra……

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta min pinfot till quickrelease?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.