Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing byte av märke!

• dadil

Medlem
    9 november, 2009 vid 18:36

“..de har lågt urkrokat bomtryck, det är najs..”

öhh?

• curry

Medlem
    9 november, 2009 vid 19:34

han skrev i rött david, rött.

• bennylundin

Medlem
    10 november, 2009 vid 07:42
    Sandén89;587430 wrote:
    en annan sak.. vad är skillnaden på Ion och neutron bommen?

Jo, ion bommen är lite mer påkostad med fler inställningsmöjligheter, förkorta och förlänga linorna vid bommen mm. Samt att ion-bommen kommer med 20m+5m linförlängare.
    Neutron-bommen är simplare och kommer med 20m linor standard.
    Du kan köra med vilken av bommarna du vill på neutronen.

Hör av dig så kör vi en mini-demo i butiken!

• johanw

Medlem
    10 november, 2009 vid 17:44

om du vill köra något gött har jag en LF 2009a hifi 12a kvar.. du har redan missat 9an.

• sanden89

Medlem
    10 november, 2009 vid 18:48

får se om du har kvar den när jag kommer till Perth, då kanske jag är sugen.. fast har lite svårt för LF då jag bara förknippar det med wakeboard:P

• curry

Medlem
    10 november, 2009 vid 20:28
    Sandén89;587663 wrote:
    förknippar det med wakeboard:P

?? låter ju asbra!

Riktigt feta produkter gör dom iaf på både kite- och wakesidan.

• johanw

Medlem
    10 november, 2009 vid 21:38
    Sandén89;587663 wrote:
    får se om du har kvar den när jag kommer till Perth, då kanske jag är sugen.. fast har lite svårt för LF då jag bara förknippar det med wakeboard:P

vi är oxå i perth då.. så du kan ju se själv vad riktiga grejor leverar

• oharris

Medlem
    10 november, 2009 vid 21:43
    Sandén89;587663 wrote:

¨
    Thats a new point of wiew! Vad vill du att ditt nya märke ska förknippas med?

• roland

Medlem
    10 november, 2009 vid 23:51
    WakeNils;587431 wrote:
    båda är de bästa på marknaden, den ena är lite bättre än den andra men det säger ju inte att den första har några nackdelar, de har lågt urkrokat bomtryck, det är najs, samt trasselfria linor

Hadde kanske varit roligt om det inte hadde varit rött!!!!!!!

• roland

Medlem
    10 november, 2009 vid 23:53
    above_the_law;587367 wrote:
    Som vanligt är nr 1: TESTA och jämför om du har möjlighet…Var kör du vanl? Jag drar nog ut imorgon måndag. Antagligen Draget, Ringse Gård eller Olofsbo men verkar inte blåsa 5:a eller 7:a tyvärr (ev H.Pro 9:a).

MEN, om du inte hinner och vill vara på den säkra sidan att få något som verkligen funkar i alla förhållanden och har exeptionell kvalité så är FlexiFoil Neutron helt rätt val!

Jag kör nu Neutronen i stl 7 och 5, samt Hadlow Pro 9:an och vill inget hellre än att skaffa ett gäng till så fort jag lyckas få ihop stålar.
    Siktar på en större H.Pro för wakestylen bara för att den är så grym att lära sig nya trick på, samt hela återstående Neutron-linjen för att dom funkar till allt. MEN om jag måste välja så skulle det bli Neutron för hela slanten.
    OBS! Har tyvärr inte testat ION 3 ännu, men Tote är ju helnöjd efter att ha kört dom tidigare årsmodellerna och dom var ju grymma.

Jag har inte kört någon kite som varit bättre till vågkiting än Neutronen så väl i som urkrokad (haft Atomen, Best Warro, Best Nem HP och Cab Crossbow och C-kites innan). Den backar aldrig i fönstret och svänger snabbt men mjukt. De bridles som sitter på är väldigt korta, vilket gör att de inte kan trassla in sig om du blir spolad. Styrlinorna har två lägen men utan block, vilket ger den där “direkta” känslan som mam vill ha. Passar bra även för urkrokad freestyle/wakestyle eftersom den inte har några som helst tendenser att backa i fönstret när du krokar ur. Vill du däremot hoppa HÖGST så är nog ION det bästa valet, eller H.Pro för feta men mer kontrollerade loopar och avancerade trick…

Via Robsport kan du ju dessutom få dom till ett riktigt bra pris nu för tiden!

Kan du korta texten lite?? typ mitt märke e bäst han som säljer e en gud

• sanden89

Medlem
    30 december, 2009 vid 15:45

Har kommer en liten uppfoljare pa traden!

har varit 4 veckor i Freemantle nu och i stort satt kort med mina nya Neutroner varge dag, GRYMT nojd! jamfort med mina tidigare rebels sa har jag bara fordelar att snacka om.

dessutom ar jag ju i paradiset, fyfan va gott det ar!

• hildingdude

Medlem
    30 december, 2009 vid 15:48

woord erik jag sa ju att du skulle gilla dom 😀

• sanden89

Medlem
    1 januari, 2010 vid 02:10

Men nar man sitter i safety bay och kollar in killarna som boostar dem sjuka och mjuka hoppen med sina C-shapes sa blir man ju sugen pa andra kites igen;P

nae men Neu’s ar najs, riktigt najs!

BTW Anton hur ar det med foten? det blir inget perth for dig antar jag? kommer Mikael?

• hildingdude

Medlem
    1 januari, 2010 vid 23:53

ingen av oss verkar komma.
    Foten är av fortf. tar gipset den 11e jan, jag kan hålla dig updaterad på fb eller här om du vill 😀

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing byte av märke!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.