Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › c-kite
-
c-kite
Publicerad av ohlen på 24 september, 2008 vid 16:39är sugen på att skaffa c-kite men det jag undrar är vilka storlekar jag ska ha? väger va 90 kg. har har en 14 bow nu men jag har hört att man ska ha större kite om man kör c-kite?
gadget svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Svårt att svara på. Beror på modell och vilka vindar du vill vara ute i.
Jag väger 83 har 16, 12, 8 kvm. Funkar bra för mig från 5,5 till 16+ m/s -
Chrilleg66;502296 wrote:Svårt att svara på. Beror på modell och vilka vindar du vill vara ute i.
Jag väger 83 har 16, 12, 8 kvm. Funkar bra för mig från 5,5 till 16+ m/sokej gött men då ska jag väl ligga runt det. det finns ingen som har till salu?
-
jag har kört med 15 11 och 7 vilket har funkat fint för det mesta åkbara. Jag har 15 och 7 till salu snorbilligt! Se signaturen…
-
Neven;502298 wrote:jag har kört med 15 11 och 7 vilket har funkat fint för det mesta åkbara. Jag har 15 och 7 till salu snorbilligt! Se signaturen…
hade varit perfekt men bor i lund:/ känns lite långt till göteborg
-
Kommer nog lite skåningar upp hit till helgen som säkert kan med sig prylar ner till dig om du vill, så det skall nog inte vara nåt problem.
-
men du har ingen kite att komplettera med typ 11 eller nått? hade kännts skönt att ha komplett om du fårstår vad jag menar..
-
Har lite C-kites jag med, ap bra!
Kolla signaturen. -
ohlen;502311 wrote:men du har ingen kite att komplettera med typ 11 eller nått? hade kännts skönt att ha komplett om du fårstår vad jag menar..
Du har PM….
Logga in för att svara.