Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › C-kite eller bow
-
C-kite eller bow
Publicerad av leijonberg på 21 september, 2008 vid 19:05Hejsan!¨
Jag är sugen på att köpa en c-kite men jag undrar hur stor skillnad det är mella dom och bow. Jag kör en bow nu, är det så stor skillnad att jag inte ens skulle kunna använda en C?gh0st svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
C-kites har mindre depower och lite annorlunda sätt att svänga på. Du kommer att få ändra timingen i t.ex hopp och så. Men det hela kommer nog ganska snabbt.
-
c kites are more fun I think.. bowkites make you a lazier rider.but its only cos they are super easy to ride well.
-
Gyllene tillfälle.
Köp mina 3 JN Prima Donna, (7, 9 & 12m) för 5000:-
2 bommar inkluderat!
Ring mig på 0707-364676 -
yeeah;501585 wrote:rickardo ring mig!
046-366469
/Jwill do!
-
Hur är det att vattenstart dom?,
tck för svren förresten! -
olika från kite till kite. Hög AR = svårare, låg AR = enklare
-
@Leijonberg 501676 wrote:
Hur är det att vattenstart dom?,
tck för svren förresten!Har du 5:e lina är det enkelt även att vattenstarta en hög AR c-kite samt du får en riktigt bra safty.. kostnaden är en extra lina att trassla upp och risken att den snor sig kring kiten (SS Fuel har dock en ”wave grenade” som löser detta)
Det finns c-kites med mycket depower oxo. Det varierar från modellerna precis som med allt annat. Tex så har en Fuel från 2003 nästan ingen depower men en från 2008 är helt jämförbar med en bow-kite.
Räkna dock med att lägga på 1-2 kvadrat för att få samma lowend på en c som en bow.. dvs en bow drar mer per kvadrat pga den är ”plattare”
-
naaa. not nowadays.. still you wont have the depower you get in a bow… meaning you have to buy more kites.
-
hehe, nej farligt är det inte. Svårare att lära sig på när det gäller grunderna, ja, men farligt är det inte. inte med nya c-kites
Logga in för att svara.